Tjafs med försäkringskassan

Usch jaa, försäkringskassan är en rolig organisation, ringde dit idag, knappade in allt jag skulle knappa in och kommer äntligen in i rätt "växel" och allt jag hör är;

- "Ni har nummer 328 i kön."

Hm, toppen! Och eftersom jag bara hade ett litet ärende, skulle kolla hur mina mammadagar blivit registrerade i slutet på Maj och se om dom ändrat i M´s inkomst.

Det var alltså bud på att lägga på och ringa en annan dag! Men jag satte mig minsann och väntade på att alla dom andra 327 människorna före mig skulle bli klara, iofs tog det 32 minuter, sicket slöseri på livet!

Ajaa, tanten svarar och jag börjar med att se till så mina mammadagar jag har strukit i majmånad är strukna, är nog cirkus 3 gånger jag ringt in om det, men nej - nu helt plötsligt var dom inte det!

Givetvis hade dom precis skickat ut betalningen, som dom nu måste häva för att skicka en ny och blaha, blaha och jag skulle kanske få mina pengar i nästa vecka, allt det för att dom inte kan anteckna det man ringer in och berättar saker för dom!

Men att den utbetalningen blir sen kan man juh leva med, det var inte mycket pengar ändå så.

Sen skulle jag se till så att dom ändrat M´s årsinkomst, han fick juh löneförhöjning nu i april med 1000kr i månaden (: - Även detta har jag skickat in till dom 3 gånger och ringt om kanske 2 gånger.

Men neej, det hade dom inte, det fanns inte ens registrerat i deras dator att han skulle få utbetalt pengar denna månaden, trots att han står som pappa-ledig hos dom, så allt var fucked up och klyddigt och hon tanten i telen började tjafsa om att våra utbetalningar antagligen inte kommer ske förrän om 2 veckor.

Jag fick panik och M tog telefonen och skällde ut kärringen efter noter, det är lixom den 30:e på måndag, då ska räkningarna vara inne - visst jag får min lön från jobbet men vi ska väl ha något att leva för med?

M säger iallafall vad han har på hjärtat, dom lägger på och M bestämmer sig för att ringa upp igen och förhoppningsvis få prata med någon som har mer koll än virrhönan vi precis pratade med. Återigen hör man rösten;

"Du har plats 304 i kön."

- Ahh, vi fick vänta igen, kom till en ny tant därinne som berättade att den andra tanten redan gjort klart utbetalningarna och pengarna sätts in på kontona den 27:e, varför måste man bli arg innan dom får tummen loss?

Jag har klyddat med M´s pappapeng i 2 månader för att allt ska vara klart tills denna utbetalningen, trots det så klyddar dom! Och vad hade hänt om jag inte ringt dom idag?

M hade inte fått några pengar och jag hade blivit återbetalningsskyldig för att jag hade fått utbetalt mamma-peng på dagar jag jobbat på grund av att dom inte kan sköta sitt jobb!

Jag tål inte försäkringskassan!

Kommentarer
Postat av: Madelaine

Usch och fy..Jag ber om att få ett smooth förhållande till Fkassan..men det är väl ungefär lika stor chans som att jag kommer åka till månen inom den närmsta framtiden..

2008-06-25 @ 13:09:53
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0