Så jävla trött!

9 dagar utav 9 möjliga är nu fullföljda.

Tacka fan för det, usch - och som jag förustpådde, nu mår jag skit!

Imorgon är mitt största mål att bli så pass pigg och kry att jag kan jobba onsdag och torsdag - är ledig på fredag också så kan kurera mig då.

Vad har då hänt?

Jo, det ska jag berätta för er, jag kan inte äta "färskt" bröd som t.ex. baguetter - för de är inte riktigt färska och nybakta när man äter dom, de kan vara 1-2 dagar gamla - men iallafall den typen av bröd.

För jag får inflammation i min visdomstands tandkött - och hur bra lät det där? Neej, men det är sant, kan inte gapa till slut om det går riktigt långt. Då är det en penicillinkur som gäller,

- och det har jag verkligen inte tid med!

Igår kväll hade M köpt ett sånt där "färskt" bröd, dukat fram värsta lilla mack-kvällsmaten, det var så sött att jag kunde inte säga nej, får lida för det nu istället :/ ..

Änsålänge har det gått lite halvlångt, jag får iallafall in tandborsten mellan tänderna om jag gapar så det gör ont. Precis knaprat i mig 2 iprén och sitter med en öl, M sa att om jag dricker 1-2 öl så mår jag bra igen och sover gott.

That´s my goal for tonight!

Imorgon blir det stenhård sköljning med Klorhexidin, som jag självklart inte har hemma (som jag ALLTID annars har  hemma ifall att). Det blir helt enkelt att knata till apoteket klockan 9 imorgon bitti och köpa 3 askar iprén + munskölj!

Visst är det skönt att vara ledig?
Jag stormtrivs!

Kommentarer
Postat av: Madelaine

Tack för tipset! Jag ska helt klart komma ihåg att ansöka i tid..;)..ja jag har precis läst klart min första termin på sjuksköterskelinjen..trivs jätte bra inom vården!! Haha, ja det kommer bli trångt, kanske inte i början men sen så..Jag bli lagom avis på din uppgradering till 130 kvm..I wanna!! Men det får vänta tills studierna är avklarade..om inte marknaden sjunker och ett hus kostar 100 papp..=D..Jobbar du på ett vårdboende för äldre eller?? Ha det!

2008-06-23 @ 23:53:17
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hoppas ölen och Iprenen gjorde nytta så att du fick sova inatt.

Låter inge vidare det där.

2008-06-24 @ 10:14:57
URL: http://mittmirakel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0