- negativ ..

Jaa, jag tänkte att jag har satt "Trött" som rubrik på för många utav mina senaste rubriker, därför fick denna heta negativ - omväxling you know.

Men jag är faktiskt trött och med detta följer att jag är negativ till det mesta och mot de flesta :/ ..

Känner mig helt slut i kroppen, de senaste dagarna har varit asjobbiga, först jobbade jag onsdag, torsdag, var ledig fredag (min enda lediga dag på en vecka).

Ni som känner M vet om att det finns inget som heter "sitta stilla" eller "ta det lugnt" - är du ledig en dag så ska det hända grejer! Herregud, trött - vad är det?

Samma dag kom Michelle för att umgås lite med Theo, självklart såg M sin chans :p Han övertygade Michelle om att vi skulle äta på McDonalds - bara jajaa vi gör väl det ;p Passande nog var det självklart Ystad Festivalen ..... Massa karuseller!

Och jag som hatar sånt, efter att ha jobbat på festivaler och marknader i 5 årser jag inte längre charmen med att dom öppnar lottstånden eller karusellerna startar

- det enda jag ser är en halvkass rumän/polack som står och försöker få upp lottståndet som inte går upp som det ska för det är så sönderrostat och borde bytas ut för fem år sedan, fram kommer nallarna man kan vinna - jag har sett  dessa ligga i diverse lastbilar fulla med skräp och dylikt ihoppackade till en klump!

Ni ska inte tro att de behandlar de såkallade "1a priserna" nåt vidare bra :/ ..
Tappas dom på marken så är det bara att damma av dom.

På karusellerna ser jag bara alla de här felen, hur gamla dom är, hur dom borde bytas ut eller lagas - fast det skiter tivoliägaren i för han vill bara tjäna pengar - det får juh inte kosta något!

Sen toppen på I:et är killen som sitter i hytten och tjoar och har sig, enda anledningen till att han skriker och charmar så mycket som han gör är för att han går på provision, desto fler biljetter den karusellen han sitter vid får in desto fetare blir hans plånbok med!

Jaa, jag har sett dess mörka baksida så länge att jag har fobi mot allt vad festival/marknad heter! 

Ajaa, tillbaka till verkligheten - åkte till H&M och köpte kläder till Theo, 2 dresser och 7 par strumpor - i rätt storlek! Sist köpte jag 8 nya par strumpor fast i den storleken han håller på att växa ur nu - dooh!

Efter det gick vi på McDonalds sen bar det av till YF såklart, M&M kastade sig över karusellerna, deras lilla äventyr gjorde så att båda blev väldigt snurriga i planeten - åk inte karusell! :p

Det var en rolig dag! :)

Lämnade Michelle och åkte sedan hem, blev en sen kväll, hade Zandra uppe hos oss och drack lite cider/öl, steg upp halv 7 nästa morgon - jobb igen! Direkt från jobb åkte vi till bröllopsfest i Tygelsjö

- som verkligen var jättetrevlig, önskar vi kunnat stanna längre!

I säng när man kom hem, upp klockan halv 7 idag, åkte till jobb - jobbar hela dagen, kommer hem, in i bilen och köra till Danne och Veve - hon fyller 20 år idag - GRATTIS SNÄCKAN! ;D

Var hemma här igen nu för en och en halv timme sen, då åker M till Marcus och ska hjälpa honom bygga, kvar sitter jag - Theo ligger i sängen och äter sin kvällsflaska.

Antar att det blir jag och TV´n ikväll
- jao jao sicket liv!
Nu tycker jag att vi klagar lite!

Kommentarer
Postat av: Madelaine

Självklart tittar jag på fotbollen hehe..utan tvång idag då sambon jobbar natt! Så nu hejar vi på Spanien!



Vi har varit tillsammans lite mer än ett år också..=)

Imorgon ska vi får se pyret igen..;) Större än en liten räka denna gången..hehe..



Så du har jobbat på nöjesfält? Kringresande?? Min mamma gjorde det när hon var ung..Axels om jag inte minns fel..



Förstår om du har full rulle, alla sitter ju inte hemma hela dagarna som jag gör och gör ingenting..

2008-06-29 @ 21:28:22
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0