Vilken dag!

Halleluja att det är kväll nu.

Usch, det har varit fullt highlife sen 10:45 när jag steg upp - a-haa, ni kan tänka er att någon fick sovmorgon idaag ;D Det var tur det, direkt upp och hämtade ut paket på Kvantum, kläder till Theo och en Disneybok.

Hem, bankade på hos grannen så hon kom med upp, M stack nästintill direkt till huset och därefter kom Tebbe, Johan, Cilla och Josefin upp - dom var här en stund och Z gick ner för att sova lite.

När Tebbe och dom skulle gå undrade dom om jag hade lust att dra ner en runda på byn, klockan var strax efter 1 så jag tackade nej för jag vet om att Theo ska ha sin middagslur då.

Mycket riktigt, han somnade vid 13:20, klockan 14:25 hörde jag hur han fick en hostattack - han har varit förkyld ganska länge men det har eskallerat de senaste dagarna. Tog upp honom och han fortsätter hosta, det började låta som att han inte fick luft.

Jag fick juh panik, ringer M och frågar vad jag ska göra, ringer därefter VC som skriver ut hostmedicin till honom, vilket jag senare ringde och ifrågasatte hur hostmedicin ska hjälpa ifall att det är hans luftrör som drar ihop sig?

Varöfr inte skriva ut något som vidgar luftrören?

Hämtade iallafall ut hans hostmedicin vid 5 tiden, då ringer dom och ger mig en tid 18:20 - då ska vi vara där, M satt i Ystad - toppen! Så M´s mamma och Ferda kom och hämtade mig och Theo.

1 timme tog besöket, han fick andas in adrenalin i 2 omgångar, jätteledsen blev lilleman :( Men andningen blev mycket bättre, så NU har dom skrivit ut det medlet jag bad dom skriva ut innan idag - alltså kan jag tidigast hämta ut det imorgon ..

Första gången jag ringde dom då de skrev ut hostmedicinen så säger sköterskan att vi inte behöver komma ner där, men om det skulle hända något inatt måste vi ringa 112 direkt - det låter juh säkert?!

Varför inte bara skicka in honom på koll?
Ahh, det är Sverige!

Nu är vi iallafall hemma igen, håller på och värma middagen från igår, käkade tacos med Z :) Skulle egentligen ner på Chingan med henne ikväll men sket i det då Theo inte mår som han ska.

Min älskade lilla Theo <3


MINA HJÄRTAN!

Kommentarer
Postat av: Madelaine

Hoppas lillkillen kryar på sig! Obehagligt det där låter!! Hur är allt annars??

2008-07-03 @ 11:27:19
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0