Kaos = Rusta

Idag har varit en riktig familje-dag, jag, Michael, Lump och Theo åkte in till Biltema i Malmö, vågen - not! :p Skulle ha fatt i motorolja, gick lite smårundor där - Theo var inte alls på sitt bästa humör så lite halvt drygt var det :/ ..

Sen gick vi in på Rusta för att se om dom hade flyttkartonger, dit in går jag aldrig igen :| Människor ÖVERALLT, små och smala gångar och grejer huller om buller - organisation vad är det?

Hittade mig iallafall en ny skål och en sil i samma färg + en "bahytt" - en sån man har i micron när man värmer saker för att det inte ska skvätta. Michael tog lite trädgårdssaker till vår nya trädgård, jaa allt var frid och fröjd förutom allt drygt folk som var där.

Ställer oss i kön som verkligen inte rör på sig någonstans, tittar fram till kassören och ser att han pratar i telefon - något som är fel till en annan kund alltså, det borde juh vara snabbt löst - tååålamod.

Tiden tickade vidare och den här killen i kassan brydde sig inte för fem öre om att kunderna fick stå och vänta, först tog han några kvitton, satte ihop dom och häftade fast dom, öppnade en låda och tog upp en plastmapp, lossade på dom här gummibanden, la försiktigt ner den lilla bunten med kvitton ..

Vek ihop mappen och satte sakta men säkert tillbaka gummibanden - ingen brådska i världen där inte! Lägger ner den i lådan igen och tar åter upp telefonen för att ringa - bara detta tog honom nog en 3-4 minuter (?!) då frågade mannen som stod som nästa kund om han bara kan få betala sin dricka, det var allt han skulle ha och han har säkert stått i kö en halvtimme för den.

"Du kan få jämna pengar" - säger mannen.
"Nej, du får vänta jag måste fixa detta först" - svarar killen.

Det hela slutade med att alla i vår kö satte sina varor på golvet och gick ut ur butiken, VANSINNIGA! Jag råkade kläcka ur mig i ren frustration "Hur fan kan en sån idiot ha jobb?!" - det var det juh fler som undrade.

Egentligen är det värst för Rusta, för jag kommer aldrig mer gå in dit igen och det är säkert fler som känner med mig - och det är juh inte Rusta´s fel utan killen i kassan, men det skiter han i för han får sin lön iallafall.

Man kan undra hur vissa är funtade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0