Morgon stund ..

.. med kaffe i mun (: Jammi jammi!



Dagen började tidigt, 04:50 för att vara exakt - då vaknade min lilla gosse, vråålhungrig! Han hade juh sovit sen 21.00 igår kväll, duktig pojke (: Matade och rapade och lekte med honom tills klockan var 06:00, sen fick han ligga i sitt babygym medan jag satte på kaffe till älsklingen.

image5

Satte mig och gick igenom månadsbudgeten - jaa, tänk att man har en månadsbudget, börjar bli gammal! Lite tidigt att sitta med ekonomin kanske? ;p The Voice startade som vanligt 06:30
- rätt skönt att det bara är Jakob och Sköldpaddan - som har namnsdag idag, grattis!
- fram tills klockan 07:00 när det lilla odjuret "glider in på klackar av stål". Älsklingen gick 06:40 så sen var det bara Theo och jag som tittade på The Voice, men efter en timme, runt 08:00 så ville han nanna lite igen så då satt man själv och tittade på när Calle Schulman - som btw är gryymt läskig :s - Simona och Adam Tensta (och självklart Jakob och Crafoord) dömde i spela eller spola.
"Blir det värsta hiten eller slängs den på tippen? Vi spelar nya låtar - i spela eller spoola!" 
- Själv så tycker jag att den första låten Rock Away var bra, men det var vääldigt tydligt att Adam vill hjälpa den killen fram i rampljuset, han har aldrig varit så positiv till en låt i spela eller spola innan. Den andra Fat Joe ft J Holiday den var soft att lyssna på hemma, men inte ute :s .. och Janet Jackson, sicken flopp! Usch, vad gör hon sån musik för, ålderskris? Neej, det passade inte henne alls - och det blev juh en spoooola :D Trots Crafoords försök till att hon skulle ha rätt (hon var den enda som ville spela den hihi).
Ajaa, betalade in alla räkningar innan klockan var 09:00, skönt att ha det överstökat, lööning idag juh! För dem som gör sig förtjänt av det iaf ;D Ska ner och fylla på mitt solkort senare idag, skönt att kunna få lite "solljus" - även om det är fejkat - den här tiden på året, människan behöver det för att må bra, eller jaa, bättre iallafall.
Pojken min ska jobba hela helgen, lite tråkigt men måste man så måste man. Vill också ut och jobba, man känner sig så värdelös av att bara gå hemma och få pengar, visst jag har jobbat in min mamma-peng så man är juh berättigad men det känns ändå fel för mig. Men det är samtidigt helt underbart att få vara hemma med vår underbara son och se alla hans framsteg! Vill ut och jobba men ändå så kan jag inte ens tänka tanken på att vara ifrån Theo en hel dag, neej det finns inte! - Så jag är lite kluven hah, (;
Guud vad det stormar ute, kanske ska skjuta på solandet tills imorgon? *-)
I´ll think about that..

image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0