Theodor - Guds Gåva

- till oss! :)

Hmm,
jag tycker kanske lite om dig däruppe iallafall! ;p Det var juh nämligen så här att jag och Michael hade bestämt en tid innan Theo ens blev till att om vi fick en pojke skulle han heta Ludwig, och om vi fick en flicka skulle hon heta Isabella. Jag ville att hon skulle heta bara Bella, men Michael tyckte hon skulle ha ett ordentligt namn så vi enades om Isabella.

Iallafall så snöade vi in oss totalt på de här två namnen när vi fick reda på att vi skulle ha barn, det var inget mer med det tyckte vi, vi var överens och allt var frid och fröjd. :) Sedan kom dagen då Theodor kikade fram, sköterskan tog upp honom och lade honom i min famn, jag bara tittade på det här lilla livet medan jag såg hur hans huvud försökte göra något. 1,2,3!
- Så lyfte han upp huvudet och tittade mig rakt in i ögonen, snacka om paff jag blev dååå! :D En bestämd liten kille, verkligen, direkt efter det skrämde han mig riktigt, han nöös! FYRA GÅNGER! Jag bara frågade sköterskan, - Vad gjorde han? Hon bara, - Han nös...
Jag bara, - Kan han det? Hah.. Man är lite förvirrad efteråt kan jag juh säga.. ;D

Michael och jag vi bara tittade på den här underbara lilla bebisen, couldn´t believe it was true! Och så säger jag; - Han liknar inte en Ludwig, va? Michael han höll väl med mig men ville inte säga något, men han erkände till slut att Theo var juh inte riktigt lik en Ludwig ;p Så där stod vi, namnlösa och med en bebis som behövde ett namn :| Det tog nog 2 dagar med funderanden om vi kanske skulle kalla honom Ludwig ändå för vi hade ändå bestämt det, olika namnförslag välde in, men inget tycktes passa, snacka om att vara på ruta 1 igen, vi som trodde vi var så förberedda med namnet var totalt oförberedda egentligen.

Michael var hem om och hämtade kläder och jag satt och tittade på den här lilla killen och försökte se ett namn i hans ansikte, då kom Theo upp, bara mjaa, det sitter faktiskt rätt fint på honom, eller hur man nu ska säga :p Ringde Michael och frågade vad han tyckte, för han hade hatat alla mina andra namnförslag och jag likaså med hans :p Han lät väldigt positiv och jag tänkte neej, det var bara för vi pratade i telefon, han kommer dissa det när han kommer in. Men nej då, Michael nappade på det, men däremot inteTheodor, bara Theo skulle han heta. Det blev en déjavu med Bella och Isabella, bara det att jag och Michael hade bytt plats och han var totalt orubblig, men jag lät det sjunka in i honom ett par dagar och ungefär en vecka senare hör jag Michael tilltala Theo; Theodor! Jag bara yees! ;)

Jag vet
att jag tycker att jag har en hel del otalt med han däruppe, jag tycker att han kan vara rätt orättvis ganska ofta och jag tycker aldrig att han är på min sida. Men idag var jag inne på namnsnurran och skulle kolla upp Theodor´s betydelse, då fick jag fram detta på skärmen;

Sökresultat  namnsnurra: Theodor  
Betydelse / ursprung: Guds gåva


Plötsligt känner jag mig inte lika arg på dig längre, kanske fanns en mening med att jag såg Theo i hans ansikte ? (; Lär väl aldrig få reda på det, men tron är fri :)

image51
Theo 1 dag gammal :)

Och som vanligt dyker personer in i ens liv hur som helst, bara poff så är dem tillbaka igen, SLUTA! Jag är trött på att folk kommer och går som de vill, önskar ibland att det funnits en sådan blockera-knapp till det verkliga livet också, allt skulle varit mycket skönare då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0