Uppfräschning!

Här är det uppfräschning på hög nivå - i trapphuset dååra, härinne går det inte att göra mer - vi har juh totalrenoverat hela lägenheten;

Nytt golv överallt, alla väggar är putsade och vävade och ommålade, taket är nersänkt med spotlights i hela lägenheten, hela köket är nytt med klinkers på golvet - det enda som inte är totalt omgjort är badrummet.

Känns inte speciellt lönt att lägga ner för mycket pengar i det nu när vi ska flytta, men väggarna är vidgjorda därinne och det är nya skåp och ny dusch därinne, resten får nästa person göra! :p

Satt ute och tittade på blocket vad 1orna går på i Sjöbo nu, asså det är helt sjukt, en 1a på 41 kvm för 140.000 :| Det enda som är gjort är nya golv + ny spis med ny bänkskiva och vask - sen är det dom gamla luckorna och stommarna till allt det.

Badrummet är inte kaklat - jag kan inte se mkt mer som är gjort, står heller inget i beskrivningen mer än att den är lite uppfräschad, vilket jag håller med om :)

Men det är helt sjukt vad priserna stiger, det är faktiskt synd om dom som verkligen behöver en lägenhet idag - vi tänkte juh sälja denna för 120.000 först - men det går juh fetbort nu

Helst med tanke på att en exakt likadan 1a brevid oss, som iofs har helt nytt golv i hela och vidgjorda väggar + ny spis och kyl men resten är gammalt i köket och badrummet är inte kaklat där heller - den ska dom ha 165.000 för - det får en att börja tänka.

Det jag egentligen ville skoja till det om var att eftersom att trappen är nymålad nu så måste vi MINST kunna lägga på 10.000 på lägenheten - HAH! Neej, jag leker bara dottern med den inglasade balkongen - tjäna pengar på allt du inte har något med att göra :p

- Fast iofs så kan jag väl tänka mig att någon % av hyran har bekostat det där ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0