Ibland,

Ibland är det svårt att vakna, som imorse, grusen i ögonen verkade aldrig riktigt ta slut och den där lilla extra stunden som är den enda man behövde för att bli pigg blev aldrig tillräckligt lång.

Ibland är det svårt att somna, ögonen vill inte alls samarbeta och känns inte alls vid någon grus från morgonen. Nej, man minns inte ens hur det kändes att vara så trött, det är juh nu det händer grejer; kolla Facebook 50x - check! Spana Instagram, Aftonbladet, Facebook (dubbelkoll)

Blocket - den appen har nog aldrig varit mer intressant än den kan vara där runt 00:00 snåret; undrar vad som gömmer sig i den?

30 minuter senare; 

Efter att ha sökt på 15 st meningslösa objekt, läst igenom 150 st annonser, om något jag inte ens vill ha, har blocket-appen återfått sin vanliga trista, påtokförstora, neutrala aura - Jag stänger ner den!

Fortfarande sömnlös, vi checkar Facebook, Instagram och Aftonbladet, igen...

BAM... Ett nytt mord i Aftonbladet! Något har hänt, trycker mig in i artikeln, läser introduktionen till den - "61-åring slår ihjäl 20-åring" - Amen för helvete vilken j**la värld vi lever i *stänger ner artikeln*

Ute i startposition igen, filosoferar och tänker att "Jag har världen i min hand men jag har inget att göra med den."

Jag relaterar självklart till mina iphone 5S vilket är absolut årets bästa köp för mig! Men den är också en irriterande craving som gör mig till ett besatt monster att kolla allt, helst samtidigt, flera gånger om och om igen - speciellt när jag ska sova!

Och nu fick jag idéen att jag ska börja blogga innan sängdags istället, det om något kan hjälpa tankarna att åter samla sig i sina tilltänkta klungor samt att få den lugna lilla stunden man behöver när man ska sova, så godnatt soldiers!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0