attsittaifamnenheladagen-dagen,

Vissa dagar är närmre än andra, så är det bara!
 
Denna dag har oavkortat genomsyrats av närhet, närhet ifrån vår 101-dagars flicka - inget förutom mammas famn har varit tillräckligt idag. En liten stund i babysittern, men bara om mamma sitter brevid och pratar med mig hela tiden, samt en 3-minuters sittning i bumbostolen - så mamma hann äta sin kvällsmat i lugn och ro! ;)
 
Håhåjaja, vissa dagar är vad dom är som sagt, nu sover vår underbara lilla sötnöt!
 
Det känns som att dagen har gått och man har inte fått gjort någonting, Herrn i huset har däremot varit otroligt flitig och panelat samt grundmålat den sista ytterväggen på huset - äntligen har jag ett hus med fyra väggar (!) taket är fortfarande lite sisådär utan plåten ovanpå men det regnar inte in som förr iallafall!
 
Före- och efterbild på vårt hus, dock är den "sista" ytterväggen fortfarande av det gamla virket här - om man nu kan kalla sönderfallande, ruttna träbitar för virke..? Vår lilla stuga har verkligen gått ifrån ett ruckel i skogen till ett hus i skogen! Renoveringen gick ifrån ytlig-finputsning till totalrenovering aka kastatheladetgamlahusetochbyggauppettnytt.
 
Underbart, vackert, äntligen.
 
Har tyvärr ingen före bild ifrån denna vinkeln, förr kunde man inte ens ta en bild från denna vinkeln - dels för att man stod mitt i en brant backe då samt för att hela huset var övervuxet av skog, bokstavligt talat. Idag däremot är huset väl synligt och har fått ett enormt trädäck, utbyggnad, altandörrar, ett husnummer (!) - jaaa det är de små sakerna som räknas va!
Nu gick mitt inlägg ifrån sitt subject, men jag blir en aning lyrisk ibland.. ganska ofta!
 
Avslutar med en bild på vår lilla Lykka!
 
G´natt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0