Hur ska detta sluta?

Ja, först hittar jag på min egen sovmorgon och nu har jag börjat hitta på mina egna ledigheter - är det då man kallas att man är flexibel i sitt arbete, arbetar lite när man själv känner för det?
 
Ahh, som tur var gällde inte ledigheten nu så det ska väl gå att rätta till och boka om :)
 
Idag har jag skrivit klart min insändning i psykologi B, en av uppgifterna handlade om mordet på John Hron och att jag skulle analysera nynazisternas handlingar inom det socialpsykologiska perspektivet. Jag har dragit mig för denna uppgift så långt jag kunnat, tills idag, för att mitt överjag inte vill förklara deras värdelösa beteende, för att då känns det som att jag godkänt det! Jag vill inte ens analysera det för då skänker jag dom jäklarna en tanke, en tanke de inte förtjänar!
 
Till mitt överjags förtvivlan fick jag släppa dennes principer och försöka analysera gruppens handlingar utefter det socialpsykologiska perspektivet, och nu är det äntligen klart! Det är väl något alla dessa ämnena i skolan har lärt mig - att ibland får man släppa sina egna känslor och tankar och försöka se på saker med fördomsfria och öppna ögon.
 
Lite likt en domare i en fotbollsmatch eller en jurymedlem under en rättgång.
No matter the crime you shall stay judicial.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0