Ah, thank God it´s friday!

Aa, idag var första dagen efter brevidgångarna när jag äntligen kunde andas ut, vet inte riktigt om jag gjort det dock, hade tuusen ärenden att uträtta idag och det har jag gjort med besked! Är inte speciellt nöjd med allt stirr idag men oerhört nöjd med sammantaget av dagen!
Det hela började med en relativt lugn morgon, förutom disken, tvätten, katterna och Lilleman var allt annat iordning - storstädade hemmet igår när jag kom hem från jobbet vid 23:30 och det klappade jag mig själv på axeln för imorse, superskönt! Precis innan jag och Lilleman ska bege oss mot första destinationen inträffar det, som alltid när jag har en tid att passa, en olycka och Murre åkte rappt in i duschen - jag var väldigt tacksam över att han är van vid att duscha vid det tillfället!
 
När katten var ren och något sånär torr åkte vi mot innercity, vilket var ett irritationsmoment då de gräver, asfalterar och spärrar av gator till både höger och vänster, där är bannemig fler neonoranga skyltar att följa än original! Framme hos kollegan blev det en god bullfrukost, högljutt barnbus och diskussioner angående kommuntävlingen, nu har vi lagt upp en strategi! ;)
Efter det bar det av mot jobbet, genomgång av scheman, olika datorprogram, beställningar mm. - att det kan finnas så mycket organisering och tillvägagångssätt för olika rutiner, aa det är en liten djungel för mig änsålänge!
 
När vi plöjt igenom alla mina frågor och olika internetsidor och informationshäften var det dags för kaffe hos min sessa! Mera barnbus till Lillemans förtjusning, kaffe till donnorna och ännu fler diskussioner! Mataffären blev nästa anhalt efter att barnen försökt riva hemmet, de försökte riva Ica med men för övriga oskyldiga handlares skull avstyrdes det försöket. När allt var handlat och alla satt i bilen igen styrde vi kosan mot ortens tv-butik, vi har haft problem med vår mottagning till boxern sedan vi fick den, läs för sex månader sedan, och idag hade jag helt enkelt fått nog av att vänta på att abonnemangstecknaren skulle göra något åt saken!
 
Därav har vi nu en ny boxer här hemma som bara väntar på att komma till användning! Innan dess lagade jag mat, det blev min favorit bolognese med spaghetti *mm* och nu väntar en maskin på att hängas, en disk på att diskas och en rumpa på att få sätta sig i soffan! Bäst att ta det hela i rätt ordning, annars blir det inget gjort!


Kvällens måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0