Utredning; snilleblixt!

Ni vet när man får en sån där stjärnstormside, en magiskmillesekund där en snilleblixt far genom hjärnan och man förstår inte varför man inte tänkte på det från början..?

Nu ska jag förklara för er gott folk varför snilleblixtar är så geniala, det är för att de är just det; blixtsnabba!

Om vi ska stycka ner uttrycket ännu mer så menar man med just ordet blixt att något går åt helsikes för fort!

Och vad händer då när den här världsomsusande ideen far i den farten genom alla nervtrådar? Jo, det som finns i nervtrådarna hinner inte reagera; logiken och eftertanken, de hinner inte ens märka av ideen för hjärnan är då redan så upptagen med att beundra sitt otroligt överintelligenta intellekt samt fundera över varför just den inte sitter med på EU toppmötena och löser världsproblem istället..?!

Iallafall, snilleblixtar är inte genomtänkta och de är absolut inte så felfria som man vill ha det till (!) jag börjar fundera över om en snilleblixt kan liknas vid en reflex och egentligen kommer ifrån ryggmärgen, just eftersom att hjärnan inte verkar vara inblandad i den..?

För att komma till slutet av min utredning här så fick jag en snilleblixt imorse när jag i all yra inte kunde hitta mina dörrnycklar;

"Vad ska du med dom till? Det är lördag, Michael är hemma när du slutar.."
Jaa, den snilleblixten ser jag då inte röken av nu när jag har slutat och sitter utelåst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0