ginis goes blue (!)

Kände att jag behövde lite förnyelse härinne och här är den - me goes blue! Jag tycker själv att det blev asnajs, passar min älskade sons ögon, de havsblå två som jag håller på att drunkna i varje dag.

Tappade helt suget att ha gissnings-tävlingen nu, jag trodde det var en bedrift att lyckas samla ihop så många 50-öringar, jag har fått gå genom eld och vatten för vissa av dem. Och vad får man för det? Skaffa dig ett liv, ahh jag blir så jävla less ibland.

Anledningen till att jag började samla på 50-öringar var för att jag och min vän-för-länge-sedan skulle se hur lång tid det tog att spara ihop en hundra-lapp om man bara la undan sina 50-öringar. Efter ett tag blev det en vana att lägga undan dem, tanken om den där hundralappen försvann och tiden gick.

Idag, 3 år senare, fick jag äntligen lön för mödan, ett fyrsiffrigt belopp som jag aldrig saknat från en månadslön eller något annat, pengar som jag helt plötsligt bara hade (!) Tycker detta är ett praktexempel på att 50 öre hit och dit i längden också blir en anseenlig summa.

It´s like people;
Ensam är liten men tillsammans kan vi åstadkomma stordåd!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vem vann då? :D



Skit i den där! Jag samlar också mynt, och varje år åker jag på en resa för de pengarna.

2009-03-25 @ 00:07:57
URL: http://blocked.blogg.se/
Postat av: Mad

Ubernajs!! Så fint så fint!



Men jag vill ju veta hur mange?



Åhh då pustar jag ut! jag som på allvar trott att jag skulle bli skallig som brittan ofrivilligt

2009-03-25 @ 08:06:11
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0