GRATTIS SCHULMAN!

Den av bröderna som jag tycker "minst" illa om (?) blev pappa häromdagen.

Nu kanske hans lillebror slutar att föra korkade diskussioner angående gravida och förlossningar, troligtvis inte men man ska aldrig ge upp hoppet om att en polett faktiskt kan trilla ner i hans skalle.

Calle gjorde ett bryskt uttal i Aftonbladet häromdagen;

"Nu känner jag suget efter att bli pappa själv. Om inte jag också har barn inom ett år är det ett misslyckande. I synnerhet eftersom jag inte fick bli gudfar."
- That is soo Calle! Omogen.

Att bli pappa bara för att någon annan är det (?!) det är ingen ny bil du ska ha lilla vän. Den lilla krabaten kommer att finnas där både soliga och regniga dagar. 

Jjag tror att han behöver mogna några ton innan han ger sig in i föräldraleken, det är en lek med undantag för allt och utan några riktiga regler, bara vägledningar. Och har man gett sig in i leken får man leken tåla.

Alex Schulman visar att han är värd en del respekt när han nekar sin bror att bli gudfar, tycker jag, han kanske har insett att ett barn är ingen leksak som man ger till vem som helst? Det finns nog anledningar till att Du inte blev Gudfar Calle! Cred!

Hoppas att allting gick bra för mamman också och att hon inte använde för mycket bedövning, hon är då i riskzon för att bli det nya talesämnet inne på 1000apor (!)

Och en sak till, för mammans skull önskar jag att tösen inte var 48 cm lång och vägde 3214 KILO som Alex i sitt dagdrömmarstadie skrev om i Aftonbladet häromdagen.


Visst, allt är möjligt i drömmarnas värld men ändå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0