BB - Theo!

BB as in BåtByggare Theo alltså :)

Sitter och väntar rastlöst på att klockan ska ticka till 20.00 så jag kan väcka M och åka till jobbet, ska få skjuts dit idag, en liten tröst i min misströsteliga tyck-synd-om-mig-kväll ;D

Som sagt så har jag fått kameran och med den bilderna på Theo när han bland annat hjälper pappa att skruva på båten, mest trailern, den är i lagom höjd till honom! :)




Ååh, pappas tumstock är favoriten, M får ta en ny på jobbet nästan varje dag för
att Theo råkar alltid bryta av den översta biten när han ska öppna dem.

Stora killen som kommer bli lika båt-tokig som sin kära far, han är helt tokig i allt som har en motor i sig, specifikt traktorer men jag tror att det kommer gå över när han förstår att de bara får lov att köra i max 40km/h ;)

Theos "motor"-ord;
- Bil
- Lastbil
- Traktor
- Buss
- Båt
- Moppe

Det är sjuukt roligt att gå ut och gå med honom i byn, för där ser han alla dessa fordon (utom båten då om det inte är någon som kör den på en trailer) och han vet så väl vad som är vad, även på ljud ibland.

Det roligaste var ändå när vi skulle åka till Ystad med Theo och M råkade köra för nära vägrenen och där har de gjort en speciell kant så det bullrar häftigt i bilen om man kör för långt ut, Theo svarade direkt "TRAKTOR!!" - hah ;D

Förste-kaptenen ser ni här ;)

Lite nytt om Theo för idag, han har kopplat ihop begreppen att skaka på huvudet när man säger nej och nicka när man säger ja. Detta har han då tränat på i princip hela dagen kan jag säga "JA, NEJ, JA, NEJ, JA, NEJ" - det har varit lite trickigt att få ur honom ett sanningsenligt svar idag ;)

Och nu ska jag gåå,
GODNATT!


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Vad duktig han är!:.) Och vad fint ni har det!:.))

2009-04-12 @ 13:32:43
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0