Lista!

  • När föddes din son/dotter?
    10 november 2007
  • Vad heter ditt barn?
    Theodor Michael Bo Johansson-Björk
  • Varför fick barnet heta så och hur valde ni namnet?
    Att han skulle heta Theodor var inget vi hade bestämt innan, vi hade planer på Ludwig, men när han kom ut så var han ingen Ludde utan mer en Theo :) Han heter Michael efter sin pappa och Bo efter sin Morfar.
  • Vilka andra namnförslag hade ni?
    Vi hade juh Ludwig innan på kille men annars inga innan han föddes.
  • Vad skulle barnet hetat om det varit motsatta könet?
    Isabella
  • När var barnet beräknat?
    10 november
  • Kom han/hon på utsatt datum?
    JA! :D

  • Hur mycket vägde barnet vid födseln?
    3365 gram

  • Är du tillsammans med barnets pappa/mamma?
    Aaa

  • Planerar ni att skaffa ett syskon till honom/henne?
    Planerar väl på det, om ett par år, får se om man ska utbilda sig till något först.

  • Tog ni reda på kön?
    Nej, han var en riktig överraskning ;D

  • Vilken vecka var du i när du fick reda på att du var gravid?
    Vecka 9

  • Hur gammal var du då?
    21 år

  • Hur gammal var barnets pappa då?
    23 år

  • När kände du första sparken?
    Omkring vecka 20-21

  • Vilken vecka bestämde ni att ni ville behålla barnet?
    Innan vi ens visste säkert om jag var gravid så var vi överens om att vi skulle behålla honom.

  • Var eran dotter/son planerad?
    Nej

  • Är barnets farmor, farfar, mormor och morfar vid livet?
    Morfar dog en 4/1-07 men mormor, farmor och farfar lever.
  • Har barnet någon moster, morbror, faster eller farbror?
    Han har 2 mostrar och 1 morbror, 2 fastrar och en farbror
  • Några kusiner?
    Inte änsålänge

  • Vilka är gudföräldrar?
    Per och Angelika
  • Hur många barn till tror ni att ni vill ha i framtiden?
    2, men jag är inte svår att övertala om ett 3e tror jag
  • Namn på framtida barn?
    Isabella

  • Är ni oroliga för att eran son/dotter ska ärva någon sjukdom av er eller släktingar?
    Har faktiskt inte tänkt så långt, men det är man väl alltid.

  • Vem är erat barn mest lik - mamma eller pappa?
    Mest lik Michael men även mig.

  • Sjöng eller gjorde du någon speciellt under graviditeten som eran son/dotter reagerar till nu?
    Brukade klappa på honom i magen, han tycker fortfarande om när man klappar honom.
  • Har ni hittat på smeknamn till erat barn?
    Lilleman, Theo, Busekno

  • Hur motionerade du under graviditeten?
    Jobbade fram till vecka 38, sen var jag mycket ute och gick, handlade - rörde på mig helt enkelt.

  • Vad trodde ni det var för något i magen - en flicka eller en pojke?
    De flesta trodde att det var en flicka, jag trodde nog inget speciellt för jag ville inte könge barnet innan det kommit ut, men sen ville jag inte kalla barnet för Det heller så jag kallade barnet för Han, inte för att jag trodde att det skulle bli en pojke utan det blev bara Han, och det var juh en liten pojke så!
  • Ville ni att det skulle bli ett av könen mer än det andra?
    Det spelade absolut ingen roll, vi var lyckliga vilket som.

  • BILDER PÅ MAGEN! :)

    image210

    image211
    Jag i vecka 39+4
    2 dagar senare tittade miraklet ut :)

    Kommentarer
    Postat av: Marcus Å

    Vad ska du göra idag då? :)

    2008-05-13 @ 12:40:48
    URL: http://slipsens.blogg.se
    Postat av: Sofia A

    Ååååh, vad fint! Låter som en dröm att få barn :) Kanske inte just förlossningen men allt annat! Självklart jobbigt också men mysigt..
    Hoppas du och din familj har det supebra och krama om bebisen från mig :D
    Kram

    2008-05-13 @ 12:41:07
    URL: http://sofiaandremo.blogg.se
    Postat av: Den inbillade sjuke

    Sv: Mitt namn innebär att jag tror att jag alltid har de värsta sjukdomarna och på min blogg skriver jag om mina känslor kring det och kring min ångest. Också om hur jag arbetar på att bli av med det och bli en mer positiv människa! :-) Skönt att du känner dig gladare.. och grattis till huset! Blir avundsjuk, vill också ha ett fint litet hus... =)

    2008-05-13 @ 12:46:18
    URL: http://mycketangest.blogspot.com
    Postat av: tina

    Fin mage :)

    www.wopsie.blogg.se

    2008-05-13 @ 12:54:39
    Postat av: charming man

    Min syster födde en dotter för några veckor sedan:) Hon gick nästan 2 veckor över tiden. Hur var det för dig? såg att du skrev 38 veckor fast jag vet inte hur länge man ska ha den i:) haha!

    2008-05-13 @ 13:12:58
    URL: http://charmingman.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0