Nu börjar det närma sig.

Förberedelserna inför Theo´s dop har satt igång på allvar nu, det är mer pyssel än man tror, åtminstonne om man ska ha det för 60 pers. Min hjärna börjar snurra som en karusell när jag tänker på alla trådar som jag ska väva samman till ett tjockt rep - gäster, mat, derkorering, lokal, bordsplaceringar - eftersom jag vill ha allt perfekt så blir en liten sak som namnskyltar ett stort problem. Förberedelser till dopet som musik, psalmer, klänning, faddrar, vem som ska hålla vem - snart sätter jag mig i någons knä fan! Hah, neej jag bara skojar :)

Det blir mer jobbigt eftersom att jag själv har skapat mig en bild om hur det ska bli, och den bilden var visst svårare att måla upp än vad jag trodde, men det är lugnt - jag fixar det! :) Säg en gång jag ger mig, helst inte när det handlar om min lilleman! Nej, det är mer jobb än man tror, men det är bra för då vet jag detta till nästa gång.

Imorgon börjar inhandlingen till smörgåstårtorna, sen nästa vecka blir det inhandling av bordsdekorationer, dricka, resterande mat mm. mm. Det är skönt att Michael har semester denna veckan, men känner att jag behöver honom nästa vecka med :/ .. Ahh, det är lugnt, jag och Theo fiiiixar ;)

Idag
har vi varit hemma hos Connie och spelat kort, jag lyckas juh aldrig vinna i det där dumma gin & rummy -_- - men det gör inget, för det är bara så kul att spela det, att vinna också vore bara en bonus.

SEN NI!
Snart flyttar nog denna lilla familjen till en 3a på över 80 kvm, med stor inglasad balkong och 2 toaletter - fatta! Jag får ha mer en 1 toalett igen, i vårt förra hus hade vi 4 toaletter, nu har jag juh fått nöja mig med 1 - det är faktiskt inte kul alls :( Ska upp och titta på den på torsdag, jag skiter totalt i vad den kostar eller hur den ser ut, för det vet jag att vi kan fixa till ändå, bara vi får den! Så nu är pojken igång med andra om-målningen här hemma, som vi väntat med tills vi skulle sälja denna så den är helt ny och fräsch när vi säljer den. Jag håller tummen stenhårt kan jag lova! Give me some luck, please!

Nej, just nu är allt så bra som det bara kan vara!image83
Lite stressigt möjligtvis, men det har jag bara en person att skylla på, Cést Moi. Have a nice;

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0