Krackelibrankelfnatt!

Det fick jag igår!

Vår fyrhjulade vän var som sagt hos bildoktorn igår, precis som planerat. Det oplanerade draget i sammanhanget är att företaget som skickat reservdelen har skickat FEL del, igen! Det är tydligen omöjligt att beställa bildelar via internet..

När vi beställde våra bakre hjullager var de förpackade i rätt låda, men i lådan låg det hjullager till en helt annan bil, inte ens antalet bulthål stämde - hur f*n lyckas man?

Denna delen som är kass nu har jag beställt en gång innan, då ifrån ett Norrländkst företag, de skickade rätt del fast på fel sida, felmärkt, vilket resulterade i att delen inte gick att byta. Skickade tillbaka den, beställde en ny från ett skånskt företag istället.

När jag ringde mekanikern igår för att höra om Operation byta-trasig-del har gått bra svarar han bara "Det var fel del! Jag vet inte vad de har skickat men ett bromsok är det icke!" - betryggande att veta då jag tillochmed ringde upp företaget innan jag beställde den och dubbelkollade för att det INTE skulle bli fel!

Jag antar att jag ropade hej innan vi var över bäcken.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0