"Han är så jeeekla TÖNT!"

Whats up with the nollåtta nu liksom..?

Ahh, min hjärna är just nu och snurrar runt på 2006 a.k.a. ett halvt decennium sedan. Mitt minne är inte känt för att vara det bästa men dock har jag vissa "milstolpar" som dröjer sig kvar! =) Och tur är väl det, annars hade det varit helt blåst!

En av dom är The Voice, när de startade sin TV sändning detta år, det var spikat på morgonen! Då var det inte alls som nu - det var alltid de allra senaste musikvideorna inom RnB/HipHop, massor med good music, visst att de hade någon intervju ibland och självklart allt snacket mellan musiken - men det var lagom!

Idag känns det mer som att själva TV-programmet ska gå ut på att få dit så många kändisar som möjligt för att skapa någon form av god PR + att de ska hitta på en massa glyttiga dumheter för att dra ännu fler ögon till sig. Jag förstår att det är så de "växer" och att man som företag måste göra det...... =P

Iallafall, på den tiden då Daillou stod bakom mixerbordet, den platsen som senare togs över av Paul Haukka (just nu står någon Pelle Björk där). På Jakobs plats stod min älskade Özz Nüjen och förgyllde mina annars tristna mornar med sin sarkastiska politiskt inspirerade humor --> så mig!

Och Jakob var där Josefine står idag! Onödig fakta, I know! =)

Men det jag ville komma till var att jag hade min egen lilla uppfattning om den lilla trion, Daillou var den seriösa killen som fick produktionen att fungera, Özz var komikern med hjärnan och Jakob var bara TÖNT!

Usch ja, jag nästan avskydde när han öppnade munnen, specifikt när han skulle försöka skämta vidare på Özz skämt - spyfärdig! Jag var helt hundra på att han glidit på en räkmacka in där, att det var Özz förtjänst att han fick vara med - detta vet jag självklart inget om "på riktigt" men det var så mina funderingar gick! =)

När Paul och Josefine entrade programmet var jag så negativ till dom att jag faktiskt gav Jakob en chans, för att han var från det gamla gänget. Jakob har vuxit i mina ögon idag, han verkar faktiskt vara en ganska jordnära person nu när han har lugnat ner sig lite och inte försöker spela någon som han inte är.

Till poängen igen då! Jag blev vän med Jakob på fejjan, även Özz som jag faktiskt haft en del diskussioner med därinne! =) Och självklart Betnér - Sveriges grymmaste! Plus Haukka men det var faktiskt han som la till mig - på tal om ingenting alls ;)

Nu börjar jag själv känna att detta är jääävligt onödigt, då har man tragglat för mycket! =D

Poängen var det ja! - Jakob gjorde en status-uppdatering igår som jag kommenterade och han svarade! Haha, jag tyckte faktiskt att det var kul, fast att jag fortfarande minns hur jag stod och rå-stirrade på TV-rutan och tänkte "Han är så jeeekla TÖNT!" samtidigt som jag förbannade hela hans existens...

Ja ni vet då, för 5 år sedan när han försökte glida på Özz skämt, tänk vad tiderna kan förändras!

Roligare än så var det faktiskt inte hah! Sorry att jag upptog er tid.. (;
WARNING --> Jag har fler sådana onödiga historier på lager, be ware!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0