Den som väntar på något gott,

- väntar alltid för läänge!

Fick en paket-avi in genom dörren idag..... Usch, vilket hemskt ord för min grammatik-hjärna - ett paket, en avi, hur blir det då med paket-avi? Första tanken är "en" för det är en avi jag har fått, men en paket, det är fel, det vet jag! Usch, tvi och blä!

Jag tror själva felet ligger i att det finns inget ord som heter "paket-avi", det är sån där ginis-svenska. Och alla som kan tala ginis-svenska, jag dååra, vet om att det innehåller en hel del ord som inte passar in i den vanliga svenskans grammatiska uppbyggnad.

Iallafall, åter till paket-avin! Jag tjoade och tjimmade med Lilleman, våra kläder hade kommit!! Vilken tur man kan ha ibland! Tuttlade direkt ner till den-stora-affären, som Theo uppkallat den, lämnade in papperslappen och fick tillbaka en liten låda, eh vaa? What about me clothes? *låter som Jack Sparrow*

Det var självklart Lillemans filmer, som jag beställde från Ginza häromdagen, som hade kommit! Kände mig lite moloken samtidigt som det var roligt för Theo att få sina nya DVD-filmer, där är bland annat en klassiker från när jag var barn;

Jag får nostalgi-trippar --> tvingar min son att titta på det, helskotta vilken lösning! =)
Jag kan juh svaret iallafall när folk undrar varför alla 90-talets barnfilmer finns här hemma ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0