Nödlösningarnas dag!

Urk vad jag är slut nu..

Alldeles precis stod jag och försökte laga mat samtidigt som Herr Theodor (mitt uppe i sin treårs trots) skulle vara överallt och ingenstans. En kastrull full med lasagnette som försökte skita ner all min rena disk på grund av att jag hade för hög värme på den.

Blubb, blubb, blubb, PLASK!

Mm, behöver inte berätta mer om det. En blueray som inte kan läsa skivorna, en snart tre-åring som vill allt och ingenting, en varm ugn, disk, leksaker över hela golvet (....)

Jaa, det är verkligen roligt att vara mig idag!

Mitt i allt detta kom jag på att jag inte har en ugnsäker form som är stor nog till att ha lasagnetten i ......... Kunde inte heller ställa in tre småbyttor för då bränns det bara fast i kanterna, been there, done that lixom!

Kom på den genialiska idéen att jag kan ta mina kakformar :D
Nu i efterhand har jag dock insett att smaken av lasagnetten kanske fastnar i formarna..?

Och nu hittade Lilleman sin gamla bebis-leksak som plingar något fruktansvärt,
- huvudvärksframkallande!

Dags för en karta iprén innan älsklingen kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0