God-mitt-i-natten!

Ja, vad sjutton ska man säga när man dundrar in i någons hem efter klockan tolv..? Godkväll är förbi och godmorgon känns lite väl optimistiskt. Hej eller hallå fungerar inte heller, vem vill bli väckt av en etthundrasextiotre centimeter lång stockholmare som tjoar "tjabba, tjena, hallå" mitt i natten, då hade till och med jag blivit på dåligt humör. Fast jag hade nog blivit på dåligt humör no matter what med tanke på vem jag är ;) man väcker inte den björn som sover helt enkelt. Men iallafall så har jag kommit på uttrycket "god-mitt-i-natten!" och änsålänge har det varit uppskattat, kanske skulle ringa nationalencyklopedin och be dom lägga in det i sin fina lilla ordbok..? Vi skulle definitivt behöva en del nya, roliga ord här i Sverige! Dom negativa, deprimerade orden finns det tillräckligt av, punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0