Pantoffelgröt,

- med wienerkorv!

Det var vad det stod på kvällsmatsedeln idag! Nog för att man fått höra många konstiga skånska ord här nere men pantoffelgröt var något nytt för mig! Smörrebrö är också ett av de nyare tillagda skånska orden i min vokabulär.

Sitter ute och har rast nu, äntligen lite kvällssol-värme, den har jag verkligen saknat! Trodde aldrig att det skulle bli varmt igen men nu börjar det ordna upp sig :D

Är annars mycket trött idag, Lilleman hade hög feber igår och fick hämtas från dagis redan vid 11.30. Har varit lite bättre idag, inte överstigit 37,5 iallafall. Köpte även en ny soffa igår kväll, får ta en bild på härligheten när jag kommer hem ikväll.

Nu ska jag njuta utav mina sista minuter i solskenet, ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0