Kanske dags?

- att varva ner och hit the bed?

Lilleman vaknade vid nio-tiden ikväll, växtvärk ;/ .. Har suttit och myst med honom till halv elva, sedan gick vi in och läste saga och sa godnatt, hoppas det blir en bra natt för mitt första pris.

Han är verkligen gudomlig den här lilla killen, den mest generösa och omtänksamma lilla person jag har träffat! Vill alltid försöka hjälpa till och har ett hjärta av det renaste guldet - han är som sagt min guldpokal.

Och som han pratar! Det är helt otroligt, unbelievable, det går inte med ord att beskriva vilka meningar som kommer ut från hans lilla mun! Idag när jag plockade undan efter kvällsmaten och tog tag i kastrullen med hans blixten-makaroner i sade han;

- Mamma, är det där makaroner?

Ordagrant!

På nyårsafton när de smällde raketer ville Theo gå in, då förklarade han sig;
"Jag blev jätterädd för raketerna, de är jättearga!"

Aa, han har börjat med superlativ ;) Han vet när det ska vara imperfekt, presens eller futurum. Han kan räkna hur långt som helst. Sjunger både Blinka lilla stjärna, I ett hus, Björnen sover, Imse vimse spindel m.fl. nästintill perfekt.

Jag hinner själv inte med i hans framfart, därför det är svårt att förklara det.
Theo går helt enkelt inte att beskriva, han måste upplevas! :D


Världens bästa Lilleman!

..och nu säger jag godnatt, hörs säkert imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0