HEJA DANMARK!

Ibland förundras jag över vilka stora olikheter det finns mellan danskar och svenskar trots att det faktiskt bara ligger över sundet. Ja, det är så nära att det finns en bro mellan länderna! Jag skulle vilja påstå att våra skillnader gör avståndet mellan oss större än vad det egentligen är - geografiskt sett.

Det finns mycket jag tycker om med Danmark, det mesta kan man säga, språket är väl det som känns mest negativt för mig - när jag talar det. Jag förstår mycket danska och jag tycker det är mysigt att lyssna på men att prata det själv (?) - ah-ah!

Jag har inte gått och motsträvat skånskan i tjugo år för att sedan iallafall prata med gröt i halsen, no offense :D Förutom just det så tror jag att jag hade stormtrivts i DK.

Och deras politik - pooh! De vet vad de pratar om, de må vara ett mycket litet land men de har fan större självförtroende än många andra länder i världen. De säger vad de tycker och tänker och om det skulle bli problem utav det är de redo att försvara sig!

Danskarna hävdar sig själva och kämpar för sitt land - precis så som det ska vara!

Jag hade juh gärna velat se den dagen Danmark förbjuder sina elever från att gå till kyrkan på avslutningar *host* eller kallar deras landslagströjor för rasistiska plagg. Eller den med att man inte får säga Blatte men Svenne går bra?

Hah, den där sista var mer en pik åt att "vårt" land är stört!
Eller "Hela världens Land" kanske jag ska kalla det?

Okej, innan jag glider för långt iväg ska jag komma till saken;

Kan ni tänka er detta i Sverige?

För det första hade dom aldrig fångat mannen för att poliserna hade stått och dividerat vilka konsekvenser den handlingen skulle kunnat skapa, för deras egen skull, så länge att han hade hunnit smita!

Om, jag skriver OM, de hade skjutit denna mannen i handen och knäet som de danska poliserna gjorde så hade de ALDRIG ens fått ta honom från sjukhuset innan han hade läkts klart! Plus att poliserna hade tagits ur sina tjänster i väntan på utredning (?!)

Oh, jag älskar att danskarna gjorde detta! Det känns som något som USA skulle kunna göra, inte ett land i Norden (?) men det är så jävla rätt! Varför ska man se till hans förnödenheter, han tänkte precis döda en annan människa?

Så tänker man juh inte i "Hela värlens Land" - nej, nej, här har fångarna rättigheter, oavsett vad de har ställt till med är de värda mer vård och pengar än vad våra pensionärer är. Pensionärerna - ni vet dom som byggt upp vårat land innan vi ens fanns?

Dom är juh typ inte värda ett knyst, vi göder massmördare istället! Varför vet vi inte riktigt, kanske för att dom ska bli så pass stora och starka att dom kan gå ut och ställa till mer skit för den oskyldiga allmänheten?

I Sverige är det rätt att vara brottsling och fel att vara svensk!
Och de som har skapat detta är våra kära politiker!

Nej, nu lägger jag ner denna diskussionen för jag blir bara upprörd.


Kommentarer
Postat av: veronica

jag håller med dig. heja danmark!

2010-01-03 @ 09:42:07
Postat av: Connie

Mitt i prick. Du har så rätt.. Sverige e för "daltigt" land

2010-01-04 @ 10:10:50
Postat av: nippan såklart!

haha ohfan!

2010-01-05 @ 17:46:53
URL: http://enjoin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0