..dagens horoskop!

"Idag är din olycksdag"
- alla kräftor viftar på stjärten!

Ungefär så glad blev jag när jag läste mitt horoskop runt sju-snåret imorse, sedan den minuten har min dag kantats av tråkiga händelser som jag självfallet relaterat till den lilla meningen i dagens tidning.

Utan det där skithoroskopet hade jag inte ens lagt märke till mina små "olyckor"
- men istället gick jag runt med alla mina i-landsproblem malande i huvudet.

Hur fjantigt är inte det (?!) man läser ett par ord som en helt främmande människa har skrivit och helt plötsligt har hjärnan ett tidsfördriv att spekulera kring all day! Rent logiskt har h*n inte en aning om vem just jag är utan generaliserar hur just alla kräftors dag kommer att utspela sig!

Så, varför bry sig?

Jag vet inte hur många gånger den tanken har slagit mig eller de orden har trillat ur munnen på mig men trots det finns det dagar då mitt horoskop is the shit of the day! Från och med nu blir det inga fler shitoskop för min del!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0