The truth and nothing but the truth!

Ja, just nu är allt kaos runt omkring oss, jag trodde någonstans i mitt stilla sinne att jag och M skulle kunna härda ut fram tills den 1a november, men igår smällde bomben!

Iochmed att min kära "mamma" har ringt runt till hela min släkt, halva Sjöbo och en hög andra idioter och lurat i dom en av hennes vals-historier om vad som hände igår eftermiddag. Och nu tänker inte jag vara den som är den - för jag är den andra!

OBS! Jag skiter högaktligt i vad någon tycker och tänker om detta inlägget, den människan har gjort oss så mycket ont och baktalat oss något enormt att nu är det dags för världen att få reda på vem hon är egentligen!

Igår kom jag och M "hem" från jobbet som vilken annan dag som helst, hämtade Lilleman på dagis tillsammans och körde mot "Vita huset" - som då är min "mamma"s hus, där vi har varit inneboende sedan allt det med vårat hus hände.

Utanför Vita huset håller de på att gräva en viadukt och maskinen som gräver denna viadukten (en tunnel under marken) råkar vara en av Theo´s favoriter! Självklart stannade M bilen så nära grävmaskinen som möjligt och vi satt och studerade den en liten stund.

PLÖTSLIGT! Ja, plötsligt rubbades friden, min "mamma" kom framrusandes, fräser något om att pannan är sönder och läcker vatten, M måste fort in och titta på den! Vi kör in bilen på uppfarten men Theo blev jätteledsen för han ville titta på grävmaskinen så vi gick ut till den ett par minuter till.

JAG tycker INTE att det är något fel att visa min son en grävmaskin om han vill titta på den, är det någon mer än jag som inte ser felet i det?

Däremot tycker jag det är enormt fel att bli sur på en 2-åring (och mig) för att han säger Farmors bilar om några bilar som råkar finnas i hennes källare - normalt?

Hela händelsen utspelade sig på en kvart, från att hon kommer fram till bilen tills att vi går in genom ytterdörren. När vi kom in så stod den där människan och skrek "Dom ska ut härifrån!" "Nu har jag fått nog de ska ut härifrån!"

Ett av hennes vanliga CP-ryck var i full fart och denna gången fick både jag och Michael nog, helst med tanke på att hon satt till en alkoholist bara dagen innan och pratade vitt och brett om hur vi förstör hennes liv och att det är på grund av oss hon inte kan ha ett liv!

Vi har blivit beskyllda för allt, från A-Ö - ALLT!

Iallafall, när hon beskrev händelsen för alla de 30 personerna hon ringt till så låter det så här;

"Jag gick fram till Michael och Regina och sa att pannan hade gått sönder och om de kunde gå in och titta på den, då ställer de sig DEMONSTRATIVT och bara glor, enbart för att visa mig att dom tar då inga order från mig!"

- SICK PEOPLE AMONG US!

"Ni ska vara ute innan kvällen!" stod hon och sa till oss och talade om för oss att Theo behöver inte glo på någon jävla grävmaskin när hennes pannan är sönder! Och om han nu måste det så behöver bara en av föräldrarna stå där! För vi ska då fan inte stå som en familj - det är helt omöjligt?!

EN SAK KÄRRING! Min son och mina framtida barn kommer alltid prioriteras före allt annat, jag kan tyvärr inte bete mig som du gjorde mot oss när vi var små för jag älskar min son och jag kommer ställa upp för honom så länge jag lever! Det kommer jag göra för alla våra barn vi kommer få och jag kommer älska dom alla lika mycket, alltså - I will not become you!

Det är mitt högsta mål i livet!

Och det sista jag kommer göra i mitt liv är att prata illa om mina barn! Det är juh din vardagssyssla, fast har man inget liv och känner ingen så måste man tydligen prata illa om de enda man har!

Det sjukaste av allt är att hon, utan vetskap om vår nya bostad som vi flyttar in i den 1a november, kastar ut oss utan att lyfta på en ögonfrans ens. Kastar ut sitt enda barnbarn på gatan, det är tur att han har två riktigt far-föräldrar som aldrig skulle göra så!

HELST INTE FÖR EN TRASIG PANNA HAHA!

Jag kan bara skratta åt hela situationen, men nuuru "morsan" slipper jag snart dig för gott och du oss, GUD VAD UNDERBART! "Ingen är gladare än jag!" som du refererade dig sist, det är fel för är det några som är GLADA och BEFRIADE ifrån helvetet så är det VIIIII! :D

Jag vet om att du sitter och läser detta med din lilla "kompis" som visar dig min blogg ;) Och jag vet mycket väl vem du är ap-unge och tro mig det biter dig i svansen lilla vän, det märker du med tiden!

Det var då min torsdagskväll, jag hoppas att ni andra hade en bättre?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0