sjukis ginis

Mucho the dålig uppdatering yesterday ;/ ..

Det hela började med att jag hade lite ont i magen och illamående igår när jag skulle till jobbet, trodde det berodde på att jag var trött men juh närmare jobb jag kom desto mer gungade det i magen och illamåendet blev mer och mer tilltagande.

Brukar vara illamående ibland på morgonen på grund av att jag inte ätit något så provade äta vindruvor och hoppades på att det skulle hjälpa. Det hjälpte för stunden men efter ett tag kom det tillbaka, gjorde allt för att ignorera det men till slut när hela mitt huvud snurrade och det kändes som att jag skulle kunna trilla ihop när som helst gick jag och vilade.

När jag vaknade kändes huvudet bättre men illamåendet var fortfarande kvar, gick in till sjuksköterskan och fick två panodil, detta var runt 10-tiden. Strax därefter kom en av våra gruppchefer upp till avdelningen och frågade om jag verkligen mådde bra och om jag kunde stanna kvar.

"Jo da" svarade jag. "Det får gå!" samtidigt som jag försökte få fram ett ärligt leende. 30 minuter senare fick jag ringa ner till henne och säga att jag inte kunde stanna längre och det var tungt. Jag är inte den som ger mig men då kunde jag inte ens stå rakt upp på grund av illamåendet.

M kom och hämtade mig vid halv 12, en halvtimme senare kräkte jag ;/
Då var jag hemskt glad för att jag inte var kvar på jobbet!

På något konstigt sätt kändes det bättre efter det, kom hem och la mig och sov tills klockan var fem på kvällen. Då var jag både hungrig och pigg (?) Känner mig fortfarande lite slö men tror ändå att jag hade kunnat klara av mitt kvällspass jag hade ikväll. Fast det är kanske bättre att stanna hemma och vila upp sig?

Missade både Johans två-årskalas och Laserdoom igår ;/ ..
Det var min roliga Lördag, hur var eran?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0