Alla dessa olika humör

Aa, den lilla "två-år-om-två-månader" - killen är en riktig pratkvarn, med humör! Det är helt otroligt att man kan ha vilda diskussioner med en två åring rörande vad han vill och inte vill, vilka bortförklaringar man kan ligga inne med!

"Rex" eller "De e Rex" är den vanligaste bortförklaringen då Theo t.ex. vält ut något på golvet eller om han är på ett ställe där han vet om att han inte får vara!


En vanlig diskussion med Lilleman

På tal om bortförklaringar och diskussioner, vi har även fått se mer utav Theos olika "humör" - vissa roligare än andra.

"Jag hör inte vad ni säger" - Theo har entrat scenen, det är en mycket uppstudsig liten krabat som gör precis som han själv tycker och tänker, att lyssna på mamma eller pappa finns inte i denna krabatens ordförråd ens. Nej, en arrogant, självbestämmande liten man det där!

"Jag lägger mig på golvet och skriker för att få som jag vill" - Theo har varit med ett tag, vi väntar fortfarande på att han ska packa sina väskor och åka hem igen, för det tricket funkar helt enkelt inte! Men icke, senast igår var han på besök - GÅ HEM!

"Mammas och pappas charmtroll" - Theo är den underbaraste ungen i denna världen! Väluppfostrad, lugn och hjälpsam, ja Gud, om alla barn var som Lilleman är just då hade jag kunnat ha 30 ungar, lätt!

"Omtänksamma" - Theo är den lilla mannen som så fort han ser att någon är utan något han har genast vill att denna personen också ska ha detsamma som han. Den lilla killen som springer och kramar folk för att de ska bli glada, klappar dom på huvudet och daltar med dom med världens pipigaste röst.

"Jag är full i rackartyg" - Theo är en ganska tyst liten 2-åring som helst inte vill varken synas eller höras då detta mycket lätt kan avslöja hans nästa upptåg. En ganska harmlös liten kille som menar väl men som lätt kan hamna i en farlig situation.

"Nanniga" - Theo är en trött liten kille med Tiger i ena famnen, snutte i den andra och tummen i munnen! Som mer än gärna vill ligga i mammas/pappas famn och gosa. Han viskar saker i ditt öra och tokmyser så länge han orkar ha sina små ögon öppna! Orden "Älskar dig" och "Godnatt mamma/pappa" är vanligt förekommande när man lägger in honom i sängen för natten - mysigaste ungen i världen!

"Jag är övertrött" - Theo, den värsta busen man kan stöta på! Energin flödar nästan ut genom öronen på honom samtidigt som ögonen håller på att slänga in handduken mitt i allt springande - detta föranleder oftast till att han trillar och blir jätteledsen. Denna Theo kan vara ganska rolig, tills han ska lägga sig i sin säng, då blir det varken "godnatt" eller "älskar dig" från hans lilla mun.

Här har ni några, som jag kan komma på nu, utav Lillemans humör.

En vilja av stål och envis som en åsna, vet vad han vill och gör allt han kan för att få det så
- märks det att det är vår son? ;)

Kommentarer
Postat av: jenny

Saknar dina inlägg.... Du får skriva lite... så jag har nåt att läsa... :P



Är allt bra med dej förresten... Här är det bara bra ... 4 dagar kvar tills vi ska flytta... HÄRLIGT!!!

2009-09-11 @ 13:18:39
URL: http://jemj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback