USIL - Öron-näsa-hals

LÄS DETTA SOM IGÅR!

Nu är vi hemma igen! Som om att ni ens visste om att vi varit borta?
Hah, lite torr ginis-humor som kikar fram!

Vi har varit i Lund, på Universitetssjukhuset för att följa upp Theos öroninflammationer. Lilleman hade juh öroninflammation juni-januari förra året, han fick även 6st penicillin-kurer på raken - allt rävgift man bara kan tänka sig!

I Januari började det äntligen att ge med sig och vi skulle inte behöva komma på efterkontroll. Men både på 18 månaders kontrollen, krupp-besöket och ett till besök har tre olika läkare (i både Ystad och Sjöbo) sagt att han är röd och irriterad i sitt vänstra öra.

Jag ringde och bokade tid till öron i Lund för de är de bästa men idag när vi kommer in där så säger "Farbror Doktorn" att hans öron är helt perfekta, ljusa och fina och trumhinnorna fungerar som de ska - de testade dom med en liten luftpump.

Bara jaha? Man vet då aldrig vad man ska tro men nu får vi iallafall lita på honom.

På onsdag har vi ett annat återbesök, denna gången till Barn i Ystad. Minns ni hans "böjveckseksem" som han fick när han började ta Ad-droppar vid 6 veckors ålder?

Böjveckseksem är återkommande och mycket drygt att ha att göra med, har själv haft det och jag vet om att när det började bli kallt och vått ute kom det fram - men det har det inte gjort på Theo!

Nej, de små prick-rackarna har inte synts till sedan april 2008 och när vi var på det första återbesöket på hösten 2008 så förklarade jag det för den doktorn.

Doktorn: "Smörjer ni honom nu regelbundet med den mjukgörande kortisonsalvan?"
Jag: "Nej, vi har inte smort honom med den sedan i april! Och du ser själv att han inte har några prickar så varför skulle vi smörja då?"
Doktorn: "Böjveckseksem kommer oftast vid höst- och vintersäsongen, så vänta du bara om ett par veckor kommer du få smörja igen! Men det är juh bra att han har klarat av sommaren, fast det är bara för det är torrt ute som han inte har fått tillbaka det!"

1 år senare - fortfarande inga eksem, fortfarande stora tuber med salvor som inte rörts på 1.5 år - jag undrar vad han säger denna gången? Att han vuxit ifrån det? Isåfall växte han ifrån det i April 2008 och han fick skiten i Januari 2008, det gick fort?

Jag vidhåller, det var en allergisk reaktion från AD-dropparna som fick gå så pass långt på grund av vår idiotiska BVC läkare "Elaka Tanten" som vidhöll att vi var tvungna att ge honom dropparna för de är LIVSVIKTIGA!

Lilleman har fortfarande inte fått några jäkla AD-droppar och han växer och mår bra,
GAH, jag kan då bli vansinnig för mindre!


"Böjveckseksemen" som satt på Theos armar, ben, mage, rygg och hjässa,
- mina böjveckseksem satt i arm- och knävecken?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0