UPPLYSNING!

Aa, jag fick en upplysning igår av en av pensionärerna.

De satt och diskuterade sommartid vs vintertid och om man skulle vrida fram klockan eller om den egentligen skulle vridas tillbaka. Aa, det blev ett himla tjatter då den ena damen visste vad hon pratade om samtidigt som den andra inte riktigt förstod vad den första egentligen menade.

Smarta ginis skulle självklart lägga sig i, säg någon gång jag inte gör det? Det är som att jag letar efter trubbel att hamna mitt i (?!) Vi enades iallafall om att klockan ska vridas tillbaka och allt var frid och fröjd tills jag sa "Aa, nu får ni inte glömma att vrida tillbaka dom på Söndagkväll bara!"

Den ena damen som är en bra bit över nittio svarade mig;
"Det är faktiskt imorgon kväll som man ska ställa om dom!"

Vilken tur att hon upplyste mig om det för jag var säker på att det var Söndagkväll och inte Lördagkväll - dock vet jag att det är på natten vid klockan två-tre som de vrids tillbaka men vem orkar sitta uppe då? Not me.

Så ikväll när jag kommer hem klockan tio ska jag börja med att vrida tillbaka klockan till nio och bara måå bra :D Om jag kommer ihåg det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0