SVININFLUENSAN - SVERIGE RASAR!

Herregud JA!

Var åttonde riksdagsman ska inte ta vaccinet (!) (!) Det är typ det värsta som hänt i svensk historia! Dåligt inflytande? Kommer deras val att få andra "vanliga människor" att inte ta vaccinet?

Jag förstår dessa människor som väljer att inte ta vaccinet och jag tycker det är fel att dom ska hängas ut på löpsedlarna bara för att de sitter i riksdagen? De är väl också bara människor med rätt till självbestämmande?

Jag har då aldrig hört något dummare; 80% av den svenska befolkningen måste vaccinera sig för att få en god skyddseffekt (?!) Alltså, om bara 70% av svenska folket tar vaccinet har de gjort det förgäves för då kommer vi, trots vaccineringen, att ha lika många som insjuknar i svininfluensan?

Aldrig i hela mitt liv skulle jag få för mig att ta den där bullshiten, det är som sagt upp till var och en och jag försöker inte propagera för att ingen annan ska ta den - go ahead! Jag står här brevid och tittar på för denna leken vill jag då inte vara med i!

Det är faktiskt vad det är, rena rama barnleken! Ingen har en susning om vad vaccinet kan göra mot en om ett år eller tio år (?) Företaget som tillverkar vaccinet har för det första tagit en friskrivningsklausul på det - detta innebär att även om vaccinet skulle ha ihjäl någon så kan ingen stämma företaget för det har tagit en "försäkring" mot alla dolda fel som kan förekomma - känns tryggt va?

För det andra är det ingen av de som tillverkar vaccinet som vill ha det! Hur kan man vara mer rädd för en influensa, som har mindre dödsfall än den vanliga influensan, än för alla biverkningar vaccinet kan ge dig? Visst, procenten (hittills) är inte så stor att du blir förlamad men det händer faktiskt!

Jag är mer rädd om mig själv och min familj än att ta den risken, sedan får folk gärna titta snett på mig och kalla mig för en egoist - ni är varmt välkomna! Min hjärna tänker steget längre och kommer den dagen då det visar sig att vaccinet ger allvarliga skador på längre sikt, då kommer inte jag titta snett på er.

Alla tänker vi olika, jag är den som obeserverar först och tar ställning sedan.

Min egen åsikt om den här "paniken" kring att svenskarna inte vill vaccinera sig och alla akut-insatta debatter med högt uppsatta människor som enbart uppmanar till "Vaccinera dig!" är endast för att Sverige har köpt in vaccin för 1,2 miljarder kronor - tagna av våra skattepengar - som nästan ingen egentligen vill ha!

Pengar som kunde gått till vården eller till skolorna, de har lagts på ett j*vla vaccin! Det ser inte riktigt bra ut att ha beställt vaccin för 1.2 miljarder kronor som sedan ingen vill ha, då är det bättre att försöka övertyga så många som möjligt om att ta det så är det inte lika mycket "onödiga" spenderade pengar.

Sedan att kostnaden på vaccinet kunde varit halverat då duktiga Sverige beställt dubbelt så mycket vaccin som vi egentligen behöver - som de just nu sitter och försöker förhandla om att dra tillbaka en del av, det är inget vi talar om!

Aa, som sagt, allt känns som rena barnleken och just nu kivas "barnen" om vilken lek de ska leka och vem som ska vara med och vem som inte ska vara det. Tyvärr är jag för gammal för att leka och väljer därför att hålla mig utanför, men det ska verkligen bli intressant att se hur leken urartar sig!


Kommentarer
Postat av: Jenny - mamma till underbara Vilda

Jag var kluven om jag skulle vaccinera mig eller inte. Enda anledningen till att bli vaccinerad var att om min dotter blev sjuk, så skulle jag i alla fall vara frisk och kunna ta hand om henne. Men många har ju blivit sjuka av vaccinet, kanske inte lika sjuka som av influensan, men ändå. Och som du säger, vad händer med de vaccinerade om några år?



Nej, jag tror enda sättet att inte skapa en stor epidemi, är att de som är sjuka bara inser att de är sjuka och stannar hemma! Inte ger sig ut och träffa en massa andra folk.



Gillar din blogg. Tack för att du tog dig tid att kika in på min.



Ha en bra dag!

2009-10-20 @ 14:08:40
URL: http://denvildavilda.blogg.se/
Postat av: Mad

Jag håller med dig! Vi diskuterar här hemma fram och tillbaka. Jag vill inte vaccineras då en av de sällsynta biverkningarna är att man blir förlamad och en annan att myelinskidorna i ryggen löses upp. KUL? Nja skulle inte tro det.



Ämnet togs upp bland en del andra mammor igår. Några av deras agrument va just det att man skulle "ta det för samhället" "ska vara glada att vi lever i ett så rikt land som kan erbjuda sina invånare gratis vaccin" osv...

2009-10-20 @ 22:19:48
URL: http://mamamad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0