Jaa, MARIETTE?

ginis-attack på G!

Jag ska inte ljuga och säga att jag är en trogen idol-anhängare, men jag har de senaste veckorna sett programmet och även läst en hel del om det i olika kvällstidningar.

Att Erik är favoriten är väl ingen nyhet för någon? Att han är en exemplarisk idolvinnare eller en ny fjortisidol som enbart hänger med för att alla de "yngre" tittarna har en crush i honom - det är en helt annan fråga, som jag tänker låta vara obesvarad, från min sida.

Men något som stör mig otroligt mycket är Mariettes hand/händer (!) på exakt alla sina framträdande, förutom det där hon hade en gitarr i famnen, har hon stått och viftat med händerna liknande en tokstolle som nyligen rymt från psykakuten.

Min fråga är;
Varför gör hon sådär?

Uppenbarligen försöker hon inte få publiken att göra svängrörelser och de frenetiskt ryckiga rörelserna liknar inte heller "jag-håller-en-tändare-i-min-hand"-rörelserna heller - en typsik publikdragar rörelse.

Jag har till och med börjat fundera på om det kanske är något hon vill säga?

Ni vet när man satt i klassrummet när man var mindre och hade rätt svar på frågan framme på tavlan och läraren totalignorerad ens "rätt-svar"-handuppräckning och man istället började rycka upp och ner med hela armen för att påkalla lärarens intresse.

Oftast blev ointresset från lärarens sida ännu större, det är aldrig roligt med tjatiga, ryckiga handuppräckningar. Fast Mariettes "moves" irriterar mest mig och gör att jag faktiskt vill veta vad hon vill!

Mariette, vad är det Du vill säga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0