Äntligen kaffe!

Åh, mm, gud vad gott det är med "kaffekokarkaffe" (!)

Det är såna små "lyx"-saker i det dagliga livet, som man egentligen inte tänker på, som faktiskt gör vardagen lite bättre. Vår kaffekokare dog juh, efter 10-månaders lång oanvändning hade den till slut avlidit, till min och M´s stora förskräckelse :|

"Vad gör vi nu?"

gammalt hederligt vis såklart! En kastrull vatten på spisen, hur svårt kan det vara? Jo, morsning! Blörkkaffe, jag vet inte hur kaffekokaren gör det men jag lyckades då inte! Ljummet pissevatten med en svag smak av kaffe slash något äckligt som man helst inte vill dricka.

Min kära M har iallafall varit och köpt oss en ny kaffekokare idag, Melitta igen, men en Look denna gången. Den andra Melitta-rackaren åkte rakt ner i containern häromdagen, kan man inte sköta sitt åker man ut, plain and simple.

Så nu mina raringar, är ni varmt välkomna på kaffe igen! :D

Hah, helt knasigt egentligen, här sitter vi klockan 11 på kvällen och dricker varsin nylagad kopp kaffe - trots att jag borde ha gått och lagt mig för en halvtimme sedan (då jag kom hem) iochmed att jag ska upp kvart över fem imorgon bitti |-)

Det är sådant bara jag och min älskling kan lyckas med ^^,
Änd naow it´s tajm får ö brejk, godnatt världen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0