Jag lever av mina kommentarer,

Äntligen har denna nollåttan landat rumpan på datorstolen, det har varit en lång och ovanligt dryg dag - tur att mina tanter förgyller den! Självklart har solen gjort sitt för humöret idag, snacka om midsommar väder i april (?)

Har fått en del konstiga kommentarer idag från ett par av våra "kunder" - vårdtagare. Först var det en äldre dam som känner mig och vet vem jag är "Du är så kraftfull, att du kan se så liten ut och så är du jättestark!"

Jag skrattade lite åt kommentaren men tackade så mycket för den otroligt fina komplimangen och gick vidare.

Lite senare på eftermiddagen kläcker en helt annan tant, från ett helt annat umgänge, ur sig "Jag tycker det är konstigt.. att du som är så liten och späd kan vara så stark, jag menar.. man kan inte tro att du klarar så mycket som du gör!"

Hennes knarriga uppländska röst gjorde inte uttalandet mycket mindre skrattretande än det förra, ajaa, jag tackade och tog emot och gick återigen vidare.

Bytte avdelning strax innan hemfärd för att delegera lite medicin, kom in till en dam jag alltid brukar prata mycket med. Då säger hon "Du som är så stark, vi behöver inte hämta en till, du klarar av att hjälpa mig upp själv." - sagt och gjort, det gjorde jag som vanligt, men det var tredje kommentaren på ett par timmar!

Där har ni det gott folk, numera går jag under namnet Mini-Hulken (!!) Hah, vilket sammanträffande att 3 stycken skulle kommentera just den saken på samma dag. Och jag som hade tänkt att börja styrketräna - FUCK DET! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0