Att gissa väder (?)

Godkväll!

Denna dagen har jag återigen spenderat med att jobba största delen av 8-) Det blir lite trist i längden, tror det har mycket med det grå-mulna dötrista vädret att göra, man får inte direkt någon uppåt-kick utav det. Och på tal om väder!

Mina små Ladies satt och hade ett livligt kafferep strax innan jag slutade idag, de pratade om allt mellan himmel och jord, från billiga sängkläder till vem som hade haft flest insmitna katter på rummet, via deras balkonger, och huruvida de skulle mata dessa eller inte - de måste juh faktiskt också få leva!

Det är verkligen jättekul när de allihop sitter och diskuterar med varandra i ett par timmar :) dock kom det pinsamma ögonblicket, det ögonblicket som brukar innebära att nu är samtalet avslutat och alla går åt varsitt håll - det blev tyst!

Jag kikade upp från mitt Sudoko som jag satt och vilade hjärnan mot och bara tittade på dom samtidigt som jag tänkte "Säg något då!". Då säger en av damerna "Jag tror det blir mer regn idag."

Det var som en start-knapp för en ytterligare diskussion! :D Och de drog igång;

- "Tror du? Jag tror inte det kommer regna mer."
- "Klart det inte kommer att regna mer, det har regnat för mycket, marken är för sur för att det ska kunna regna!"
- "Man ser på de mörka molnen att det kommer bli regn framåt kvällen!"
- "Jag var minsann ute innan och det blåste nordanvind och då regnar det inte."

Jag kunde riktigt se den här lilla dam-gruppen sitta i tv-rutan på SVT:s väder och förutspå väderleksrapporter för hela svenska folket! Hur man än ser på det så har faktiskt vädret numera inte många rätt i sina diagnoser, såå my Ladies eller en utbildad SMHI-snubbe?

Potato slash Potatoe
- right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0