MÄKLARSTADEN - FUCK YOU!

Jag finner inga ord för hur äckligt förbannad jag är just nu, min dag kunde inte startat värre - Lilleman gick upp halv 7 (!) pigg som en lärka, det var inte denna stockholmaren. Kändes som att jag hade både nackspärr och ryggskott, måste ha legat himla konstigt inatt.

Vi gick upp och Theo fick sin frulle, när den väl var nedsjunken så var det full fart igen. Försökte övertyga Theo att han skulle ligga och mysa med mig och efter många om och men låg han till slut i min famn och snuttade på sin Snutte. Självklart, SJÄLVKLART ringer min telefon - jävla skit! Då blev Lilleman lika pigg igen och denna gången orkade jag inte ens försöka mysa med honom igen.

Vid halv 10 tiden gick vi ut och Theo åt frukost nr 2, jag satte mig och läste i Mäklarstadens tidning - inget hus (!) vårt hus var puts väck. När då M fick höra igår att en spekulant hade ringt till Lina (vår såkallade mäklare) och velat titta på huset så hade hon svarat - "Det går inte för de har bytt mäklare"

När huset inte är med i bostads-tidningen heller börjar man undra, försökte ringa henne - inget svar som vanligt. Ringde till deras kontor och fick prata med en annan där nere, han började hosta och harkla sig så fort jag nämnde vår adress (?) så jag frågade helt enkelt vilken anledning de hade till att det inte var utsatt i tidningen.

"Jaa, ni har väl försökt sälja det ganska länge?" sa han, "Två månader...." var allt jag hann svara innan han gjorde ett samtyckande "mm" som att jag menat att två månader var lång tid. Då röt jag ifrån att kontraktet gäller fram tills den 11 april och innan dess får vi inte kontakta annan byrå eller försöka sälja det själva på grund av deras jävla ensamrätt så vi har all rätt i världen att ha huset ute fram tills dess!

"Jo, men det är juh svårsålt" började han, då flippade denna nollåttan över och talade om för honom vad Lina hade sagt till den som hade ringt på huset, "Neej, det måste vara ett missförstånd" svarade han. "Missförstånd?! Varför har den killen köpt ett annat hus på den gatan nu då?!!" där kokade jag.

Det kunde han inte svara på utan sa att han skulle be Lina ringa mig, vem tror ni fegisen ringde till? Jo till M, hon ska tacka sin lyckliga stjärna för att det inte var mig hon pratade med för mig hade hon inte kunnat slingra sig ifrån lika lätt som med M.

Hur svårt ska det vara? Vi sålde vår 1a själva för ett bra pris, dessa idioterna kan inte ens skrapa in 50.000 mer för huset än vad vi fick för lägenheten och detta är en 5a (!) det är bud på att behålla det, jag har ingen lust att gå in med en kontantinsats på 100.000 i huset och gå därifrån med ett kvarstående banklån på 100.000 bara för att det ska vara så.

ALDRIG MER MÄKLARSTADEN!
Inkompetenta oduglingar, det är vad deras anställda är.


Kommentarer
Postat av: milla

ahhhhhh....e dom helt störda eller....



tycker ni ska traska ner där o begärna nån form av ersättning för att dom inte lagt ut de i tidningen, de e ju kontraktbrott från deras sida....jäääävligt dålig stil....



och om där byts mäklare måste dom prata me er först!!!!



ner o skrik på dom, så här ska de fan inte gå till!!



idioter!!!!

2009-03-13 @ 12:28:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0