II dagar kvar,

Youtube ville inte ta det filformatet jag hade till M´s Langebro :/ .. Ska försöka lägga det i ett annat, konvertera - hah, värsta religionen! Lyssnar på Crying Lady Smile nuu :) Älskar min älsklings röst.

Jajaa, godmorgon förresten, har varit i duschen precis så känner mig som en skrynkla hela jag. M är på jobbet och Theo nannar gott i sin säng, ska in och väcka honom alldeles strax.

Lite kort om Söndags-natt, Theo vaknade vid 11 snåret och kunde knappt få luft, hans luftvägar var trånga och det lät som att han hade något slem i halsen som han inte fick upp. Åkte direkt in till akuten i Ystad med honom, han hostade jättemycket i bilen men det blev bättre desto närmare sjukhuset vi kom.

Det var mycket människor på akutmottagningen, kunde det haft med pingsten att göra (?) Theo gjorde som alltid det bästa av situationen och roade de övriga patienterna medan vi väntade på vår tur. Han var så otroligt söt när han gick där med sina pyjamasbyxor och stressigt påtagna Laban-tröja med Snutte och tummen i högsta hugg och munnen gick i ett på honom!

Blev vår tur till slut, kom in till en barnläkare, det var faktiskt hon som "besiktigade" Theo innan han skulle åka hem från BB, ett kärt återseende men situationen kunde varit roligare. Vi berättade om M´s halsfluss och hon lyssnade på Theos lungor men där var inget, det var antagligen ett krupp-anfall han hade fått.

Ett recept på Mollipect och två doser adrenalin plus två kortison tabletter, sedan vart det hemfärd igen. Och Lilleman var vaken kan ni tro, haha, pigg som en lärka tills klockan närmade sig 3 på morgonen! Vårt lilla charmtroll.

Nu har han hosta och rinnig näsa, hoppas på att det bara är en vanlig förkylning och inte halsfluss, man blir lätt lite bekväm när en läkare har ställt en diagnos men man ska aldrig säga aldrig.

Själv känner jag mig helt tjock i huvudet idag, halsen värker och näsan är det syre-stopp i, jippi. Har jag också fått halsfluss måntro? Jag har verkligen inte tid med det just nu, i got work to do!

Ajaa, om 2 dagar händer det kanske något spännande men jag tänker inte berätta vad förrän det är över (!) "man ska aldrig ropa hej ......"

Nu ska jag gå och väcka Lilleman, sedan ska jag försöka få tag på svägerskan (återigen) hinner nog inte in på BB och hälsa på men kanske kan ta en sväng hem till dom om dom orkar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0