En bedrift,

Sitter här och gäspar och tänker på hur jäkla härligt det hade varit att ligga i sängen just nu!

Jag har lyckats med en sak, en sensation, en helt jäkla meningslös sak som händer mig för att jag har ett Orosmoln här hemma som gör så att allt hon går nära faller itu.

Ikväll (klockan 23) när jag äntligen kommit hem, hade precis nattat min underbara son, hann bara slå ner rumpan vid denna dumburken så hörde jag hur dörren gnisslade upp. Det är ett sånt ögonblick då du bara vill hoppa ut genom fönstret, slå huvudet hårt i datorn, lära dig trolla och spöka bort dig själv till ett annat universum.

Nu gjorde jag självfallet inget av detta för då hade jag inte suttit i denna situationen som jag sitter i nu. Orosmolnet går igång, pelletspannan hade stannat, den har stått hela dagen. Vad har hon gjort? Tydligen suttit och väntat tills jag skulle komma hem för att beklaga sig om skiten för mig, jag kan koka för mindre!

"Okej, men Miche kommer hem sedan, han får titta på det." och då börjar Orosmolnet sjunga på sin andra lilla fiol, försökte ignorera den också. En tredje liten vissen fiol startas och jag orkade inte längre, jag var för fan trött som en fucking gorilla, allt jag ville var att få en stund för mig själv.

En sådan sak är omöjlig när Orosmolnet kommer på besök, ett sista desperat försök att bli av med klagovisan blev "Jag går ner och fixar pannan!" - Hoho, ni förstår kanske nu vad jag har lyckats med?

Ginis, den mest otekniska varelsen i vårat solsystem har lyckats plocka ihop pelletspannan fel och nu sitter skiten fast! Jaa, så är det. Fyfan vad jag är less just nu, och allt Orosmolnet har att säga är:

"Där ser du! Så enkelt var det inte!"

Jag är som sagt på ett ännu bättre humör nu än när hon först gnisslade upp dörren för en timme sedan. Nu kommer min M hem, hoppas att han kan fixa skiten innan jag får dåndimpen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0