ABOO!

"wallaa driveruu?"

Hah, aa sånt shit kunde komma ur min mun för ett par år sedan, fortfarande slinker det en groda ut lite då och då, ajaa ett ord eller två har väl ingen dött av?

Arbetsnarkomanen har varit i aktion idag igen, min hjärna höll bokstavligt talat på att krevera på jobbet, ett larm till och jag vet inte vad .. Klockan drog sig sakta mot 4, därefter rusade den på som bara den, höll på att missa bussen hem och allt!

Nu i efterhand önskar jag att jag faktiskt hade missat den, den var överfull! Fick stå upp till Veberöd, därefter kunde jag äntligen placa ändan och läsa Metro. När solen skiner kan jag dagdrömma mig bort om en lugn plats med en bra tidning där jag bara kan sitta helt för mig själv och njuta!

Tillbaka till verkligheten, där det inte finns en lugn stund med en tidning, och även om jag skulle få det (har faktiskt hänt 1 gång) så lever bara min mobil djävulen med mig så jag blir vansinnig och går ner i källaren och viker tvätt eller något. Aa, för när jag är i tvättstugan och saglar efter sällskap är det minsann ingen som ringer!

Ajaa, vidare i refrängen - när jag precis landat ballarna på hemmaplan, som hämtat ur en taskig komedi, ringer såklart jobbet - "Kan du börja 7 imorgon istället för 8:15?"

Jamenvisst! Klart jag kan det, säger min tröga hjärna, vad skulle jag annars göra av den tiden? Sova kanske (?!!) så nu går jag 7-16 HEELA VECKAN och inte bara 3 dagar! Gah, gagah, mjush! Det är tur att jag lever i livsfilosofin att inget ont kan vara för evigt, the day will end sooner or later. Däremot hur mycket skit man ska genomlida innan dess är en helt annan filosofi.

Lööning på fredag förresten! Snacka om att jag är glad, klirrade in ett par tusenlappar mer än förväntat, det blir nya brillor till denna donnan, ska ha ett par med UV-skydd thats for sure! Och självklart kommer det blir klädshopping till min stjärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0