Michael Jackson

Black or White - Michael Jackson

"I took my baby ....." Jag minns första gången jag hörde denna, det var sommar, jag satt ute i trädgården vid våra rådjurs statyer, hade precis fått ett kassettband med ett mycket märkligt utseende, enligt mig.


Jag kommer aldrig glömma framsidan, den var läskigt fin på ett konstigt sätt.

Året var 1992 och jag stod som sagt i trädgården och skuttade till Black or White som skrålade ur min sladdlösa kassettbandspelare (!) Trots at det är 17 år sedan är minnet fortfarande lika starkt som att det hade hänt igår.

Folk skriver frågan överallt: "Hur kommer du minnas Michael Jackson?"

Jag kommer att minnas honom som mannen, pojken, legenden som tog hela världen med storm. Han var den som bevisade för mänskligheten att man kan komma långt med ödmjukhet, att man inte måste vara en piratkopia utav den senaste frontfiguren.

I mina ögon gjorde han den största bedriften av alla möjlig;
Michael blev accepterad för den han var.

Jag tror också att det är därför hela världen sörjer nu, vi kommer aldrig mer att få uppleva en människa som honom igen. När MJ dog kändes det som att någon drog bort en livlina från Oss, med Oss menar jag alla vi som bor på denna jord.

En av de personer som brydde sig mest om livet på jorden var helt plötsligt bara borta,
- mänskligheten förlorade en utav sina förmyndare.

Om det nu någon gång har funnits en Jesus tror jag att Jacko var Hans spegelbild i vår tid.


Kommentarer
Postat av: Amanda & Oscar

Det var fint skrivet!

Dangerous var den första skivan jag hade med Michael. En Lp-skiva!

2009-07-09 @ 21:52:17
URL: http://glantan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0