SJUKT IRRITERAD!

AAH!

Ibland önskar jag att man kunde gå in i datorn och träffa alla idioter som sitter vid sina skärmar och snackar en massa humbug! Det är så enkelt att vara dömande vid en dator, där man slipper se personen i ögonen, där man slipper stå för vad man säger och ta konsekvenserna av det p.g.a. att det finns en off-knapp på skrället!

Har kikat lite i en ny blogg här i cyber-världen, den handlar om en 15 åring som är gravid. Lite ungt kan jag tycka, är den på riktigt? - var en annan tanke. Men annars jävligt najs, älskar bloggar där folk sitter och räknar ner tills deras lilla underverk ska titta ut, jag är nästintill lika lyrisk som dom! :D

Hon är lycklig och hennes kille är lycklig, kan det bli bättre?

Tydligen vill ingen se någon annan lycklig och när någon väl står ut i den gråa vardagen som exalterad och glad, vad gör alla då? Hackar och klagar, tjatar och gnäller, anklagar henne för att vara fejk, pratar illa om allt vad barn och graviditet heter! Drar in saker som viktuppgång, enbart för att dom själva har gått upp i vikt utav graviditeten - HALLÅ! Vi fungerar alla olika, t.ex. jag har inte lagt på mig i vikt, jag har inga bristningar, man vet aldrig hur ens kropp ska reagera.

- det är verkligen som att spela på lotto, lita på att din lott är den rätta!

Kommentarer om dålig ekonomi och sömnlösa morgnar kommer också på tal, att aldrig mer ha tid med sig själv och allt är bara jobbigt, kan tjejen få skapa sig en egen uppfattning när barnet är fött? Tänk om ni fick reda på att när ni låg i magen på eran mamma så satt folk och sa dessa kommentarerna till henne, hur hade ni känt er då?
 
Hur f*n kan man bete sig så? Blir så frustrerad, helst när det är föräldrar som skriver dessa saker, föräldrar "borde" om någon veta vilken välsignelse det är att ha barn, visst, det kan vara jobbigt ibland men man får tillbaka det, ens barn ger en glädje som man inte visste var möjlig innan man själv skaffade barn.

Det är ett barn det handlar om, ETT BARN! Ett barn som ska bli älskat för det den är, inte för vad den kostar eller tiden den tar från sina föräldrar! Ett barn behöver kärlek och jag visste inte att det var 18-års gräns på det (?)

Jag har också mina tankar och funderingar ang många saker men skriver jag allt som faller mig in? Nej, jag tänker först "kommer denna personen att bli glad av det jag skriver nu, kommer detta hjälpa eller skälpa?" innan jag skriver till någon jag inte känner.

"Att tala är silver men tiga är guld"
- kanske är något vissa borde tänka på.

Kommentarer
Postat av: EllaMarie, 15 år och gravid.

Tack! Jag ska absolut njuta av min graviditet och att vara lycklig med min pojkvän. Har fått kommentarer som "Men hallå vakna du känner inte ens din pojkvän". Det vet jag ju bäst själv..



Jag vet att jag är ung, är ju medveten om att jag går i nian. Bara har barnbidraget men detta måste folk påpeka som om jag var ett litet barn utan hjärna. Dom flesta verkar se det som bara mitt ansvar. Att jag själv ska kunna försörja barnet. Att föräldrarna inte ska betala något alls, inga presenter ens. Men min pojkvän är den som har möjligheten till att betala och han är ju pappa.. samma ansvar som en mamma. Och föräldrarna vill ju köpa grejer till sitt barnbarn. Men direkt när någon ung mamma får hjälp så är man en dålig mamma. Alla mammor måste väl lära sig att byta blöjor och mata på rätt sätt. Men alla förväntar att jag ska kunna allt om aborter och graviditeter annars är jag "fejk".



Någon till och med anklagade mig för att vara någon tjej som ljög om att vara 15 eller nått och ha en son i en blogg. Och att jag då skulle ha "börjat om på nytt" och börjat ljuga igen. Så långtsökt. Jag är en annan tjej och jag är gravid på riktigt. Har en anledning varför jag är anonym. Sedan så struntar jag i att dom kanske inte tror på det.



Tack för ditt stöd och allt! Jag tycker ditt inlägg var jätte bra. Det var som om du skrev direkt ur min hjärna ;).



2009-01-23 @ 22:05:03
URL: http://ellamarie.blogg.se/
Postat av: lisa

jag har lite svårt för sånna nedräkningsbloggar där verkligen allt kretsar kring barnet, dom borde ju ha ett vanligt liv också..

2009-01-23 @ 22:21:57
URL: http://carl-astrid.blogspot.com
Postat av: Mad

Håller med dig helt och hållet!

2009-01-24 @ 10:35:32
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om det är "ellamarie" du menar så undrar jag om hon inte är fake. I sin "frågestund" på bloggen svarade hon att hon bor i Sthlm, men spårar man hennes IP är det inte alls i Sthlm. Har även kommenterat hennes blogg om detta men hon väljer att inte godkänna de kommentarerna. Så nej, jag tror inte hon är äkta.

2009-02-18 @ 20:17:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0