INKOMPETENTA ODUGLIGA #%&"!

HATA HATA HATA HATA KOMMUNALA DAGIS!

Ååh, jag är otroligt frustrerad på Lillemans dagis, åtminstonne den administrativa delen av det. Detta är bara för sjukt, det började med att Theo gick på heltid i december månad, men då var han bara där två veckor på inskolning efter det var M ledig från jobbet och då fick inte Theo vara på dagis, så han var hemma.

Fick en räkning i december som då var för två veckor på dagis, fulltid
- inskolningen tänkte jag och betalade den.

Den 8e januari kom Theo tillbaka till dagiset, efter tre veckors ledigt. Jag förklarade för "puckona" att jag fått mindre tjänst och att Lilleman enbart ska vara där 25 timmar i veckan (halvtid). Fick en ny räkning i januari, på heltid, ringde till dom och sa att det betalar inte jag för han är bara där halvtid, är det något jag avskyr här i världen så är det att betala för saker jag inte nyttjar, det går emot hela mitt system.

Aa, sa kärringen, "betala du in den räkningen så skickar vi tillbaka pengarna". Visst, jag betalade den (tre veckor sedan) fortfarande inga pengar som har dykt in på kontot, inte ens någon som har ringt och diskuterat hur vi ska göra och vilken summa det handlar om.

Gick in till henne idag när jag lämnade Theo, hon bara "Ja, jag väntar på ett nytt schema för Theodor" - så ligger det jag fyllt i framför henne, duger det kanske? Ja ojsan, där var det juh. Började fråga henne hur det gick med återbetalningen, nej nej, vi hade betalt in det vi skulle och inga pengar skulle tillbaka igen.

Försökte förklara för henne så snällt som möjligt att jag betalar inte fulltid om han är där på en halvtid, då säger hon "Jaa, men det har dom dragit på nästa räkning då! Titta, nästa räkning är bara på hälften!"

- Konstigt att nästa räkning är på hälften, vi ska juh för fan bara betala hälften för en halvtid din idiot! Så då ska den räkningen strykas för att rätt ska bli rätt!

Det såg lite konstigt ut tyckte kärring-jäveln och sa att hon skulle ordna det sedan, HON (?) jag hade hellre låtit en 3-åring sköta mina räkningar än henne, den där jävla iq-befriade badbollen förstod inte ens att Theo´s schema började vecka 1 detta året trots att jag skrivit 0901 på schemat - dagis-talking

"Du vill alltså att jag flyttar bak det en vecka?"
Neej, jag vill att du ska sköta ditt såkallade arbete, kunna läsa och förstå era egna korkade regler och anvisningar och inte ge mig fler räkningar än de jag har.

Då kom jag på den här räkningen från December som bara var för 2 veckor, vet ni vad hon berättar då? (: Jag trodde att jag skulle d*da henne .. "Jaa, men inskolningen är gratis, ni betalade för de andra veckorna!"

Hoho, jajaa där blev lilla ginis inte så glaa´!
Verkligen wrong answer.

"DU MENAR ATT DOM ANDRA TVÅ VECKORNA SOM HAN FICK VARA HEMMA MED SIN FAR, PÅ GRUND AV ERA JÄVLA REGLER OM ATT MAN INTE FÅR HA SITT BARN PÅ DAGIS NÄR MAN HAR SEMESTER, HAR VI BETALAT FÖR????????"

Ååh, fatta, jag som avskyr att betala för saker jag inte nyttjar fick reda på att jag gått och betalat för de 2 veckorna han inte varit där och då betalat dom jävla rövhålen fulltid för det ????!!!!!! HAN VAR DÄR 0 TIMMAR I VECKAN OCH VI BETALADE FÖR 50 TIMMAR/VECKA!

Allt detta är bara så overkligt och det som oroar mig mest är att den som kan lösa detta "problemet" inte själv kan se problemet, inte ens om man förklarar som till en 5 åring så förstår hon, sitter på sitt feta arsle och ser dö-dum ut!

Jag blir så arg.

Dagens fråga;
Varför är kommunens personal oftast inkompetent?


Kommentarer
Postat av: cs

2009-02-12 @ 21:57:55
Postat av: SNORK

hallå din mupp. idag finns det käk, bara så du vet. jag väntar uppe på dig!

2009-02-12 @ 21:58:48
URL: http://spookey.blogg.se/
Postat av: Jonna

Jag skattade när jag jobbade som receptionist, hur mycket jag tjänade har varken du eller någon annan med att göra.



Enligt mina papper från f-kassan skattar jag 30% av föräldrapenningen, men kanske är det jag som sett fel.



Visst, jag kan välja att inte ta någon föräldrapenning och jag vet inte om man kan tacka nej till barnbidraget - men jag har aldrig hört om någon som gjort det, för att de inte vill leva av skattebetalare.



Som sagt, jag har betalat skatt, och jag kommer att betala skatt (tyvärr) tills jag dör. Så jag förstår inte varför det skulle vara så fel att få lite av all jäkla skatt man betalar under en livstid.

2009-02-12 @ 22:23:46
URL: http://jonnalantz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0