ginis bowlar (!)

iik, de två orden passar inte tillsammans och om det tvunget ska vara en reell situation slutar det oftast i ren katastrof, eller rakt ner i rännan. Det gjorde det även igår, hihi :)

Jag är så van vid det nu att jag bara skrattar, M är fortfarande frustrerad över att jag släpper klotet fel och försökte febrilt visa mig hur man gör, lönlöst. Jag kan inte, nej, jag kan inte bowla! Hoppas att M inser detta snart - det är lite jobbigt att göra honom besviken hela tiden.

Igår kväll var vi iallafall på Suxxesshallen i attraktiva Tomelilla med Theos gudföräldrar, hade en trevlig kväll och trots alla mina rännor kom jag bara 72 poäng efter M :D Typ 280 poäng efter Per (alltså en hel runda) men vem bryr sig om bowling?

Fast 21:50 hände det en nästintill övernaturlig händelse, vi hade bokat banan mellan 20:00 - 22:00, det var den 4e omgången och jag var sist ut att kasta för den sista rundan, den rundan som man kan få skjuta upp till tre gånger om man får alla strike. Med tanke på att jag inte fått en enda strike på 4 omgångar och enbart 2 spairs så var varken jag eller någon annan speciellt uppspelt över att det var min tur att skjuta.

Jag tror inte ens att någon tittade just då men ifrån ingenstans gick klotet precis dit jag ville (!) och den sköt ner allihop! Jag hoppade av glädje och ropade "YES! Nu förstår jag hur man gör!" - Bättre sent än aldrig, ha? :)

Jag slog en gång till, samma fenomen hände igen, klotet rullade exakt dit jag ville och slog ner allihop (!!) STRIKE! Nu började M och P att titta mycket konstigt på varandra, jag ställde mig för att skjuta sista klotet för omgång 4 och gissa vad?

STRIIIIIIIIIIIIIIIKE!

Yeah, denna nollåttan går inte av för hackor ibland, jag hörde kommentarer ifrån både M och P att "Detta är inte sant, detta är sanslöst" och M kommenterade när jag kom upp för att få en liten Victory-kram "Du kan gå hem! Så där får man bara inte göra, man får INTE skjuta 3 strikes på rad i sista skjutningen!"

Hihi, luktar lite dålig förlorare? ;D Inte för att jag vann något eller steg någon placering på grund av mina 3 strikes men det är en BEDRIFT - jaag a.k.a. Rännan, jag har gjort det!

. . and I got it on paper ;)


Kommentarer
Postat av: Mad

congrats! vilken bedrift!!

Jag är impad!!

2009-04-05 @ 20:56:46
URL: http://madelainef.blogg.se/
Postat av: poohlina

you go girl!!!

2009-04-05 @ 20:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0