Jag mååste uppdatera!

- så att jag minns någonting!

9 november tittade Theos 6:e tand fram, 16 november tittade den 7:e tanden fram, denna i underkäken till vänster om de två mittersta, den högra har inte kikat ut än!

MEN, Theo har saglat som, jaa jag vet inte vad, en läckande vattenslang? Och jag har tyckt att detta varit lite underligt men så har juh den ena bissingen efter den andra tittat ut, men efter den i underkäken så förstod jag inte varför han dregglar de här oerhörda mängderna (?!)

Det hade gått över mitt förstånd helt enkelt.

Fram tills nu ikväll när vi busade på skötbordet, såg en vit prick inne i hans mun, i överkäken och där där kind-tänderna ska sitta, trodde först att det var en blåsa så jag kände efter men nej, nej!

Hans första kind-tand! :)

Det är inte konstigt att han har vaknat på nätterna och varit ledsen, där är juh en jätte-bissing på väg ut! Av ren nyfikenhet kände jag runt i hela hans mun efter fler och på andra sidan, tvärs över, har en till kindtand tittat fram, visserligen sys det bara en ytte-pytte spets utav dom men dom är där! :)

Tittade i hans lilla tand-bok som han fått från tandläkaren, han följer den boken totalt! 12-20 månader så ska de två kindtänderna titta fram ;D Självklart de två nedre med, men änsålänge är det bara små utbuktningar där men de är också på väg ;)

Men nu har jag inget specifikt datum på tand 8 och 9 (som jag alltid mååste ha!) men jag tror att den ena kikade fram inatt, 18/11 och den andra som stack ut mer har nog varit där sen den 15/11 ungefär!

Såå, var bara tvungen att skriva ner allt så jag kommer ihåg vad jag ska skriva in i hans bok nästa gång jag plockar fram den! Seeya!

Mamma´s ängel!

Kommentarer
Postat av: Mama Mad

Tack! =) Allt är bra med oss? Er också!? Stora killen som får fullt med tänder!!

2008-11-19 @ 05:49:13
URL: http://madelainef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0