It´s all about my age!

HJÄLP!

Det här med ålder har förföljt mig hela mitt liv, vad jag minns av det iallafall. Alltid har man fått höra kommentaren "Du är inte så gammal" - sen har det kvittat om jag var 9 år eller 18 år.

Jag har alltid trott att det berott på min stora syster som är ett år äldre och 1 dm längre än mig, det fanns kanske en liten möjlighet att det varit därför folk fått uppfattningen att jag är skit-liten för att jag är så mycket kortare än henne!

Men nu är faktum, realityn, sån här att hon flyttade till London 2003 i juni, alltså 5,5 år sedan och åldersfixeringen kring lilla moi har inte slutat, tvärtom - den har eskallerat!

Min fulla förståelse finns hos dom som står bakom kassan på Systemet och diverse tobaksrörelser, jag hade inte heller velat ha på mitt samvete att en minderårig springer ut med en flaska vodka och ett paket ciggaretter för att sedan ofreda sin tillvaro!

Nix, mitt stora problem är allmänheten, verkligen vilt främmande människor som ska lägga kommentarer. Kommentarerna kommer från alla håll, bokstavligt!

På jobbet (äldreboendet) är det ingen skillnad, först började det med att personalen skulleövertygas om att jag faktiskt är över 20 år gammal - 23 år - inte så svårövertalat men det fanns ändå vissa ögonbryn som ruckades.

Sedan kommer vi till de äldres anhöriga, de flesta undrar om jag har skollov nu eftersom jag har tid att vara där, någon annan undrar hur länge praktiken varar och vilket program jag läser.

Den värsta kommentaren var ändå "Vad trevligt att du har ett av dina barnbarn på besök idag!" - motkommentaren till det blev juh den att "Neej, jag jobbar här" - kvinnan tittade på mig med en mycket misstänkt blick och såg inte det minsta övertygad ut.

Jaa, roligheterna tittar fram lite överallt.

Någon vecka innan Theo tittade fram var jag och Tebbe på väg hem till oss från Trafikskolan, i en gammal busskur satt det en hel drös med 13-15 åringar, när vi hade gått förbi fick vi höra kommentaren;

- "Titta, ska den lilla ha barn, gud så liten hon är!"

Hm, om 13-15 åringarna tycker att jag ser liten ut då kan man undra vilken åldersgrupp jag hamnade i (?!)

En annan sak, som jag och min plånbok tycker är helt okej, är att busschaufförerna alltid trycker in barnbiljett till mig, jag säger precis som en vuxen skall säga men de slår in barn iallafall.

Där har ni något att utreda Skånetrafiken! :p Åkte på barnbiljett senast imorse till la wörk ^^,

Andra kommentarer .. Tjaa, jag fick en nu i måndags när jag och lilleman åkte till Dalby för att hälsa på pensionärerna, vi gick genom deras lilla "Centrum" och utanför den allmänna pensionärs-mötesplatsen (ungefär som en busstation för 80+) sitter det en äldre man och en äldre kvinna på 2 stolar.

De log mot mig och Theo så jag hälsade glatt och gick förbi, hör kommentaren från mannen;
"Det var mig en väldigt stor pojke med en väldigt liten mamma!" - kvinnan höll med.

VAD ÄÄR DETTA? Det ska jag tala om för er, det är grymt irriterande! Ta legitimation och ifrågasätt min ålder om det är nödvändigt, t.ex. på ett uteställe eller vid köp av alkohol/tobak, men för övrigt spar era stämband innan jag klipper dom!

Jag vet om att jag inte är världens längsta (163 cm) men så jävla kort är jag inte, sen att jag ser ung ut det ska ni få bita på sedan för när ni är 80 år och ser ut som russin i skallarna då kommer jag;

- "Nyss fyllt 65"
I will get back ..


Kommentarer
Postat av: Snork

haha :D Jag diggar din finish-line!

2008-11-21 @ 20:18:48
URL: http://spookey.blogg.se/
Postat av: michelle

haha, det är inte lätt att vara liten, tänk på mig, jag är 1dm kortare än dig tjejen=) puss

2008-11-26 @ 11:32:32
URL: http://michellekarlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0