CP-LÄKARE!

Titt-ut!

Snacka om att man har blivit hjärntvättad av den leken nu, Theo fullkomligt älskar den - hade han fått bestämma hade vi lekt den 24/7 typ :p

En trött liten jag är det som skriver, det har verkligen varit fullt upp den senaste tiden, massa jobb, en sjuk liten Theo mm. mm.

Kom hem från akuten i Lund för ett par timmar sedan, Lilleman har gått med en öroninflammation i nästan 2 månader, dom har gett honom 1 penicillinkur + 3 antibiotika kurer på en månad (han har gått på detta i 29 dagar utav månadens 31 möjliga). Och öroninflammationen har inte ruckat på sig en millimeter.

Igår fick han åka ner på vårdcentralen igen, bara sjätte gången denna månaden 8-) på grund av att han fick fullt med blåsor i hela rumpan, skinnet bara skalades av på honom, blödde och varade.

Det visade sig att han helt enkelt ätit för mycket medicin på så kort tid - NOG FÖR ATT JAG HAR IFRÅGASATT HUR MAN KAN GE EN LITEN BEBIS SÅ MÅNGA KURER PÅ RAD MEN IALLAFALL (?!)

De tog bort antibiotikan direkt och han skulle skickas akut in till Öron i Ystad - vi var inne i Ystad på akuten klockan 4 på morgonen för en vecka sedan och då talade de om för oss att dom hade ingen öronklinik där så vi kunde bara åka hem igen, men helt plötsligt fanns det en?!

Ajaa, dom skulle ringa oss igår kväll och Theo skulle bli sövd för att läkarna skulle punktera trumhinnorna på honom och bla, bla - något hysterisk jag var när dom sa så ?!?!?!?!!

Imorse hade Ystad fortfarande inte ringt så jag ringer dom och frågar va fan deras problem är; "Ni har fått en tid den 17:e November kl 09:00" - säger kärringen i luren - KABOMM SA JAG!

"TVÅ VECKOR, SKA MIN SON FORTSÄTTA GÅ MED DETTA I TVÅ VECKOR TILL?! ÄR DU HELT JÄVLA GALEN HAN HAR INTE ENS FYLLT 1 ÅR ÄN HUR FUCKING JÄVLA MYCKET SKA ETT LITET BARN FÅ LIDA INNAN NI TAR IN HONOM?!?!?!?!!"

- "Detta är inte vårt fel, den doktorn ni var hos i Sjöbo har inte skrivit att det var akut och där står inget om att punktera någon trumhinna så det verkar inte speciellt akut."

Oooh, tänkte jag, fucking jävla cp-Sjöbo vårdcentral, allt är deras fel!

Ringer och bråkar med den telefonisten och allt hon har att säga är att hon måste maila doktorn och fråga vad som har hänt, mer vansinnig blir jag så jag och M bestämmer oss för att fucka allt vad Sjöbo och Ystad heter och åka akut in till Lund.

30 minuter innan M kommer och hämtar mig på jobbet ringer VC i Sjöbo, hon har fått svar från doktorn + att hon har remissen han faxat in framför sig, där stod både att det var AKUT och att dom skulle punktera trumhinnorna på honom, fattar inte vad det var för CP-tant som jag fick prata med ?!?!?!?!

Man behöver tydligen inte vara läskunnig för att arbeta på Lasarettet i Ystad!

Ringer upp Ystad igen, hamnar i växeln och ber om att få bli kopplad till ÖRON.
"Dom är på lunch så det går inte."

Försöker så snällt som möjligt förklara för den här kärringen att jag ska snacka med någon nu, sen skiter jag i om dom så har maten i munnen eller i fel strupe, någon ska stå till svars för detta!

Neej, det gick juh inte sa lilla tanten så jag bad dom fara och flyga och sen åkte vi till Lund.

Där fick vi hjälp och dom kunde inte med ord beskriva hur sjukt illa behandlade vi har blivit, alla läkarna i Sjöbo har bara prackat på Theo medicin och tutat i oss att det är enda lösningen, de har inte ens brytt sig om att ta reda på vad det är för en jävla bakterie!

Det visade sig också att han knappt har något vatten bakom trumhinnorna heller så doktorn förstod inte varför man skulle trycka hål på dom, det är mest i smärtlindrande syfte man gör det om trycket är för högt men det botar inte inflammationen :S

CP-läkare!

Jaa, så här kul är en del av mitt liv just nu, nu har vi fått en ny kur han ska ha och förhoppningsvis bli frisk av, och som doktorn sa "Ni ska få rätt dosering denna gången" - det stämmer att Sjöbobor inte kan räkna!

IG-BARN HELA HÖGEN!

Kommentarer
Postat av: Nilla

naw, stackars lille Theo!!!! bra att allt kommer ordna sig nu iaf!!!! läkare e fan sjuka i huvudet ibland, dom borde kanske lägga in sig själva på sjukan istället hahaha!!! hoppas allt e bra med er annars!!! kram Nilla

2008-11-06 @ 15:18:10
URL: http://pernillapersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0