Grötigt värre!

Hah, för er som vet så har lilla Theo anklagats (mitt ordval) för att vara laktosintollerant - vilket jag aldrig har gett fem röda lingon för. Förra veckan var vi på Barn i Ystad IGEN - och läkaren tillät oss denna gången att prova ge honom mjölk, för symptomen (eksemen) är kvar trots att han inte ätit något mjölkprotein.

Så direkt dagen efter gick vi ner och handlade gröt till honom, äntligen skulle min son få äta gröt! :D Men, här kommer det stora men:et - Theo tyckte inte alls om gröten, han spottade och fräste och hade sig, provade ett par gånger till fast med samma resultat.

Nu när vi kom hem från promenixen så provade jag igen och denna gången "funkade" det :D Två stora tallrikar gröt åt mannen, när den första var slut blev han vansinnig så det var bara att göra en ny (:

Det enda "problemet" vi hade var att han efter varje sked han ätit skulle in med tummen i munnen igen - precis som att han ville ha sug-effekten från nappflaskan när han åt gröt med?

image174
INTE UTAN MIN TUMME!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0