Fläta,

- jag ska fläta en fläta.

Utan att den blir sne och utan att det blir någon dum knut på den. Hah, undrar ni vad jag pratar om? Det ska jag berätta för er :)

Att bara varit mamma-ledig i 5 månader och sedan börja jobba nästan heltid direkt, samtidigt som jag har Theo när jag är hemma - det är inte det lättaste att vänja sig vid.

Har man inte jobbat 5 månader så kan jag lova er att man är ganska slut när man kommer hem :s

Men jag börjar komma in i det bra nu, kommer bli bättre när Michael går på pappa-ledigt ofcourse, men det funkar nu med :)

Ny bostad, nytt hem - mer ansvar, det ska bli kul samtidigt som jag känner att jag har svårt att hålla i alla trådar på samma gång.

Allt är nytt för mig, mitt och Michaels förhållande har kommit till en ny nivå som vi ska vänja oss vid, och vår kärlek sätts på prov många, många gånger - som den aldrig har behövt göra innan.

Så dom hindrena ska vi ta oss över lite då och då. Vi anser oss fortfarande som nyblivna föräldrar, det är klart att vi är mamma och pappa men man har knappast vuxit in i rollen helt och hållet, men det är inte långt ifrån :) Tror jag? Man vet inte förrän man är där :p

Nu har jag börjat på ett nytt jobb, vilket också kan vara jobbigt - nu hade jag tur att detta var så underbart, men det är ändå mycket man ska lära sig.

Att då både ha Theo och jobba och parera ihop dom, det kan bli lite krångligt ibland - eftersom att man inte är van, samtidigt i detta nuet ska vi flytta också, ännu en ny sak - ett nytt hem.

Som sagt, trådarna är många och lite svåra att hålla i på samma gång, men om jag flätar ihop allt så är det bara en gemensam tråd kvar att hålla i - mycket bättre.

Och det ska jag lyckas med!

Kommentarer
Postat av: Majken

haha härlig text i headern ;p
ha en underbar dag =)

2008-05-07 @ 10:25:23
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se
Postat av: Lina

Svar: Hahah, okej, :). Hoppas du får en bra dag! ;)

2008-05-07 @ 10:27:21
URL: http://higher.blogg.se
Postat av: Majken

tack så mycket! :)

2008-05-07 @ 10:32:35
URL: http://majkenhenaesjohansson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0